Jump to content

Er det noen som har erfaring med Maritim Marinebatteri ?

bille

Recommended Posts

Har AGM varianten. Hatt de bare 2 år, men ingen ting å utsette på dem.

Holder meget godt på strømmen i "hvilemodus". Har nå ligget i 2 uker etter opplading og har 12,85 i hvilespenning.Jeg benytter i hvert fall disse til start av 5.9 liter sekser. Hva som er tilfellet med bly-syre batteriene deres vet jeg ikke

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

• 11 måneder senere...

Et år er gått siden sist aktivitet i tråden, og Maritim har lagt på prisen med kr. 100. Kr. 995 for 110A blybatteri er fortsatt blant de rimeligste.

Mine batterier er nå 11 og 10 år gamle, og jeg har noen indikasjoner på at alle tre (to i forbruksbank og en i startbank) kanskje bør byttes i år. Jeg ser for meg denne til start, og to av disse til forbruk. Erfaringer mottas med takk :-)

Regner med du mente å ha de to største til forbruk.

Nei, har ikke selv erfaring med maritim sine batterier, men et søk på forumet gir kanskje svar?

Du kan imidlertid være ganske sikker på at om det var mange som hadde hatt dårlig erfaring så hadde de nok gitt lyd.

Regner med Maritim selger rimelig mange batterier, tror ikke det er noe dårligere kvalitet på disse om en sammenligner med andre til tilsvarende pris.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...