Jump to content

Får vann inn i det lukkede rommet på dobbelskrog båt

Tommy E

Recommended Posts

Har en såkalt dobbelskroget båt med selvlensende dekke som jeg pusset opp i vår.

Dvs at bunnplugg ble fjernet slik at alt vann rant ut, sår/ skader ble sparklet og primet. Ellers ble hele båten lakkert utv og bunnsmørt. Bunnplugg ble satt inn med ny tetning og gjengetape på.

Etter at båten hadde ligget ute i draghale i ok vær med lite nedbør i ca 3 uker tar jeg opp båten igjen. Skrur ut bunnplugg for å sjekke. Å ut renner det ca 15 liter vann.....

Hvor kommer egentli dette vannet fra :confused:

Må si meg enig med " alma" ang. dette problemet. Har selv hatt lekkasjer i skrogsammensettingen (bak fenderlist)på to Askeladden-båter som jeg kjøpte nye. Det kan faktisk bli temmelig mye vann som kommer i dobbeltskrog/bunn ved regnvær, båtvask etc. Tydelig at her blir det fusket mye vedr. bruk av tetningsmasse/lim hos produsentene.

Har søymfaret etter sprekker o.l men kan ikke finne noe.... Har også tettet en del med rundt bolter og div.

Har ikket tatt smaksprøve på vannet.... det tenkte jeg faktisk ikke på :blush:

Har også tenkt på det samme som deg alma. Synes det er rare greier dette.

Men hvor mye vann tåles det egentli før du merker noe på båten?

Skal sette den ut igjen, så får jeg sjekke på nytt etter en stund, å ta smaksprøve :wink:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...