Noflow Startet 14.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 14.Juni.2012 heisann tenker på å få tatt en båttur når været blir litt bedre, tenkte da å bo i telt. båten er en skjærgårdsjeep av typen skibsplast 555 vector, så det er greit om det ikke er så alt for langt å gå fra ålesund. marsjer vel på rundt 25 knop, alt etter forholdene. noen gode tips på plasser man burde prøve ut? Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 14.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2012 (redigert) Nå er ikke jeg veldig kjent, men rundt forbi Ulsteinvik og ned mot Eikesundet er det jo veldig flott med endel holmer og øyer å ankre opp ved. Eneste ekle strekket er da rundt Flø men med mindre det er uvær går det greit med din båt. Innover Ellingsøyfjorden er det jo også mye å ta av. Var opp til Ona Fyr her for et par uker siden - rundt omkring Finnøya er det også endel å ta av. Litt lengre tur dog - drøy time i 25 knop. Men ikke veldig værutsatt, kun Lepsøyrevet du må passe på Imorgen setter jeg kursen mot Håholmen, så da får jeg kartlagt litt mer! Forsåvidt - cruisa hele Hjørundfjorden, men her var det ikke stort med skjærgård :P Ikke Geiranger heller. Så dette egner seg vel bedre som lengre dagsturer. Redigert 14.Juni.2012 av chrisrik (see edit history) Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
møregutt Svart 14.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2012 Selvågen i Eiksund har en flott lagune som en kan ankre opp i og ligge i telt. Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 17.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2012 takk for tipsene :) får ta meg en real leterunde nå snart, er såpass godt bevandret på holmeme i ellingsøyfjorden/ langevåg og de områdene, så begynner å bli litt mer eventyrlysten.. Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 17.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2012 Da var 134 nautiske mil tilbakelagt. Ålesund - Håholmen tur / retur med litt avstikkere og sightseeing. Fredag var det litt sjø på turen - spesielt når vi nærmet oss Bud samt etter Stolpane på Hustadvika, dog ikke værre enn at vi kunne gå behagelig i 25 knop. I 30 så hoppet det litt. Gikk for det meste indre led nordover. Returen tok vi via Kvitholmen - helt flatt av. Kun havdønninger, her gikk vi i 30 knop uten problem. Flere båter utpå, en haug med små joller med turister som fisket - laaangt utti havgapet. Var også innom Nordre og Søndre Bjørnsund. Utsikten fra toppen av Håholmen. Fantastisk skjærgård og en drøss av teltplasser. Vi overnattet dog på selve Håholmen. Fint bryggeanlegg og veldig god stemning på pubben! http://www.haholmen.no Her nærmer vi oss Flatflesa fyr, flytebrygge for enkel adkomst. Sikkert livlig å overnatte i telt der, er stamp også på øya. Hvem som har lov å bruke denne aner jeg ikke. Ikke er det noe trær der heller, så om man får bruke den må man antakeligvis ta med egen ved... Her passeres Brattvåg - flatt hav og 35 knop! Midsund baki der... Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
S/Y Emma Svart 17.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2012 Raudøya ytterst i Ørstafjorden. Flott natur og øya vert halde ved like av ei skuleklasse som klippar gras og restaurerer bygningar etc. Det er ein flat plen på sørsida av øya som er fin til å slå opp telt på. Der er flytebrygge og bøye. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
JaKM Svart 17.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2012 http://www.classicnorway.no/#/flatflesa-fyr Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.