rovfisken Svart 17.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2012 Nei, det er ikke akkurat rett frem dette. Skjønner godt om det kan bli fristende å legge på noen ekstra båtlapper for å få litt ekstra plass ombord..... Det er ingen tvil om at en hjemtransport "sørfra" på egen kjøl vil kunne bli en flott tur, forutsatt at du har fått til gode avtaler med værgudene. Du må imidlertid ta i betraktning at det med en litt eldre og ukjent båt vil kunne dukke opp tekniske overraskelser. Tidsperspeiktivet vil derfor kunne bli litt uberegnelig, men dette har du sikkert tenkt over. Når det gjelder skipstransport langs kysten, har du sjekket med sementskutene til Norcem? http://www.heidelbergcement.com/no/no/norcem/about_us/kontaktinformasjon/kjopsvik.htm Ja har tenkt en del på det. Kan jo risikere stå med motorhavari eller et forrykende uvær setter inn før man har kommet halvvegs, og plutselig så må man ut på jobb igjen, da kan det bli no panisk, så kan bli for risky med det begrenset tidsrommet jeg har. Skal prøve å sende en mail tiil Norcem, se om det er noe de kunne tenke seg. Kupp på Skarpnes (i følge annonsen): http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=34598148 Så på den, men er vel så langt sør som man kommer, da må jeg nesten ha transport nordover på båt. Sitér dette innlegget Link to post
gjeldfri Svart 17.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2012 Hva mener du? Det er jo kortere enn fra feks Oslo området. Det er jo "dobbelt så stor" som Saga 27. Sitér dette innlegget Link to post
rovfisken Svart 17.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2012 Hva mener du? Det er jo kortere enn fra feks Oslo området. Det er jo "dobbelt så stor" som Saga 27. Båten er ikke problemet, men plasseringen. Jeg har ikke funnet en tilfredstilende pris på frakt av båt ifra "Oslo-området" til Nord-Norge, så da blir eneste alternativ å gå båten selv nordover. Og med bare 2 uker fri ifra førstkommende torsdag, blir det for knapp tid til å personlig gå båten. Sitér dette innlegget Link to post
rovfisken Svart 17.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2012 kanskje dette hadde vært noe.. ligger ihvertfall såpass langt nord at jeg kan få den hjem. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=34823431&reference=2012%2F5%2Fvertical-4%2F09%2F5%2F284%2F167%2F55_2122284452.jpg http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=35313683 Sitér dette innlegget Link to post
gjeldfri Svart 17.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2012 Mye info om Skarpnes her inne. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 17.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2012 Jeg kjøpte båten av forhandler. Lå til 175000 og fikk den for 150000. Forhandlerne har som regel tatt de i innbytte til lav pris så de har en del og gå på er min erfaring. Og som sagt. Det værste som skjer er et nei;) forhandler er også mye tryggere å handle fra om noe er galt med båten. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
VannTro Svart 17.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2012 Denne snekka har også masse uteplass samt aktercabin. Den ligger vel ganske langt nord også. Du får ringe å høre om det er prutningsmonn på prisen.... http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=34469492 Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
gjeldfri Svart 18.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2012 E kompis hadde en sånn. Stor og stødig. Perkins regnes vel som evigvarende, men søk her inne etter erfaringer. Sitér dette innlegget Link to post
slåtten Svart 18.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2012 Båtkjøp er som regel en sirkel, man går inn og man går ut. Når man går ut så er det enten for en annen båt, eller man er lei. Viktig å huske at økonomi også er inne i bildet da.Det kan være god butikk å legge litt ekstra på bordet og få en båt som du, samboer og event neste kjøper synes er praktisk og tiltalende. Akterkabiin, snekke og god uteplass er en utfordring. Tror at Årø 28 er et bedre valg enn Saga 27 selv om prisen er en del høyere. Sitér dette innlegget Link to post
gjeldfri Svart 18.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2012 Enig at man bør vurdere å legge i litt ekstra for å bli fornøyd, men det blor alltid ekstra kostnader i etterkant pga "må ha " lista. Skummelt også om man er på gremsen økonomisk dersom det skjer noe uforutsett. Det er jo gamle båter og motorer vi snakker om her. Sitér dette innlegget Link to post
Nordboer Svart 18.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2012 Hei, her er et tips til frakt - Egil Ulvan Rederi. Båtene går jevnlig fra sørlandet og opp til Tromsø tror jeg. De frakter mye småbåter langs kysten, og jeg har benyttet dem to ganger. De har erfaring og du trenger ikke krybbe eller noe slikt. Tror jeg betalte 12000 fra Bergen til Bodø for en Viksyn 990 - 33 fot for noe år siden. Tror de tar pris pr. fot. www.ulvan-rederi.no Ellers ville jeg være svært fokusert på maskin når du ser på båter fra 70 og 80-tallet. Det er her de store pengene ligger og hvor mye frustrasjon kan oppstå. Sitér dette innlegget Link to post
HiMi Svart 19.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2012 Kjøp sagaen du :) God nok plass til 4 og godt egnet båt for forholdene her oppe i nord. Kjøpte en 87 mod nå i år for 95.000 med litt pjuskarbeid. Ribbet for dilldallutstyr, lekasje rundt pakninger i vinduer og dårlige trekk på putene. Er nå under oppussing, regner med å passere ca 50 i påkost. Så prisen er nok grei den :) nesten samme båt som de tidlige modellene :) Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 21.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2012 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=34598148 Fin båt, Skarpnes 30 til en ok pris. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.