Jump to content

Bytte girolje og annet vedlikehold av sessa19,Yamaha 130

glalaks

Recommended Posts

Hei.

Tenkte å ta en hurtig "vårpuss" i dag å få prøvd båten i helga mens fruen er på besøk. Ble litt komplikasjoner.

Jeg tok ut begge skruene på girhuset. Oljen rant ut. Så så jeg at skruene var forskjellige. En er med Ca 1 cm med gjenger. Den andre har i tilleg en slags tapp etter gjengene. Altså skruehode-> gjenger-> tapp.

Hvilken skrue skal under og hvilken skal over? Jeg satt den med tapp under. Jeg slet også med at jeg ikke fikk inn olje og den tyta ut når jeg klemte inn. Kom ikke ut i toppskruen. Så det må gjentas i morra. Tips?

Kan jeg bruke to typer? Har biltemaolje nå. Er litt langt opp dit herfra og er tom.

Videre var alle putene fulle av jordslag/sopp. Blir storjobb å vaske de. Må finne et vidundermiddel..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...