Spirit`ist Startet 15.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 15.Juni.2012 Etter litt ustabilitet med GPS mus, benytter jeg nå Garmin 76s med USB-grenssnitt og ekstern antenne som GPS for MaxSea kartprogram. I forbindelse med GPS bytte, la jeg inn driver som fulgte med GPS`n. Det har skjedd "noe" med kartorienteringen og kursstreken. Kartet orienterer seg ca 45 grader mot øvre høyere hjørnet av skjermen. Kursstreken gjør det samme. Selve båtikonet peker rett opp, med kursstreken på skrå ut fra båtikonet. Kartet "ruller" ikke på skjermen, men båtikonett flytter seg. Like før båtikonet forsvinner ut av skjermbilet, gjør hele skjermbildet et hopp tilbake. (ja, sentrer funskjonen er på..) Det jeg også har lagt merke til er et stort avvik på "Datakal COG" og "USB COG" i informasjonsvinduet på skjermen. I det øyeblikk jeg tok de vedlagte bilder var det 20 graders avvik mellom kursene. Er det det som er årsaken? Båtikonet har dene ene kursen og kartorinetering/kursstrek har den andre kursen Bildene viser forøvrig det jeg prøver å forklare.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.