Jump to content

God reklame for Saga 27, Lars H!


Astor

Recommended Posts

Sagatiden tar aldri slutt for Lars H. I siste nummer av Båtliv er Lars og hans båt og mannskap avbildet over to hele sider. Kjempereklame for Lars H. og Saga 27 som er en av folkets favoritter til tidenes norske båt.

 

Lars bruker nok Sagaen mer enn gjennomsnittsnordmannen. Og er vi riktig heldige så møter vi Lars i Horten under treffet i juni.

 

Gratulerer med fin omtale! :flag::flag::flag:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post

Hei.

 

Er jeg blitt båtkjendis nå? :crazy::eek::cool:

 

Ellers er det en liten/stor feil i artikkelen. Der de skulle oppgi URL'en til Sagaforumet oppga de URL'en til hjemmesiden min, http://trudelutt.com.

 

Her er adressen til Sagaforumet: http://sagaforum.norge.cc eller også http://sagaforum.trudelutt.com

 

Hilsen

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post

Hei.

 

Er jeg blitt båtkjendis nå? :crazy:  :eek:  :cool:

 

Hilsen

Lars H. 

<{POST_SNAPBACK}>

Du er da ikke så beskjeden så vidt jeg har skjønt, Lars H.

 

Dette kunne jo ikke kommet som noen overaskelse,- all den tid du selv har levert inn bilder og blitt intervjuet av "Båtliv"... :wink:

 

Uansett er jeg sikker på at du innerst inne skulle ønsket deg en annen kandidat,- nemlig Scand 29 Baltic :yesnod::wink::lol:

Link to post

en annen kandidat,- nemlig Scand 29 Baltic    :yesnod:        :wink:       :lol:

Tynn i plasten (mange modeller), vann opp under frontruta ved oversjø, eksos-svart i hekken, klaskete under badeplattforma ved stilleligge, seksmanstelt over styrepos, svikt i rekka, hekksjø som en MTB på tomgang, vinterlagret litt skakt og rutene smeller, "ståltråd" som flyndrejern ++++++!!.

Å nei du, jeg har erfaring fra både 1986mod og 2002mod. Sagaen til LHH er forskåna fra alt det der!!!!

 

Fyr løs!!!!!

 

mvh tidligere Saga 27 eier.

Redigert av Sigurd (see edit history)
Link to post

Tynn i plasten (mange modeller), vann opp under frontruta ved oversjø, eksos-svart i hekken, klaskete under badeplattforma ved stilleligge, seksmanstelt over styrepos, svikt i rekka, hekksjø som en MTB på tomgang, vinterlagret litt skakt og rutene smeller, "ståltråd" som flyndrejern ++++++!!.

Å nei du, jeg har erfaring fra både 1986mod og 2002mod. Sagaen til LHH er forskåna fra alt det der!!!!

 

Fyr løs!!!!!

 

mvh tidligere Saga 27 eier.

<{POST_SNAPBACK}>

 

Nei nå må du gi deg, Sigurd, tror du at du er med på norgesmesterskap i 'skitkasting'??? Vi er nok flere som har forskjellige erfaringer med flere båttyper, men ser ingen hensikt med å komme med egen 'oppkast' til andre. For ordens skyld bare nevner jeg at jeg regner med at alle forsto at min lille morsomhet overfor Lars H. ble oppfattet som nettopp det,- en morsomhet!!!

 

Hvorfor du har erfaring, t.o.m. dårlig sådan, med to Baltic'er vet ikke jeg. Uansett er vi svært mange som er VELDIG GODT FORNØYD med vår SCAND 29 BALTIC :yesnod:

 

Saken er den at Scand Boats A/S er en av plastbåtprodusentene i Norge som har holdt på lengst og dermed har lang erfaring og mye kunnskap om båtproduksjon. De har i svært mange år produsert et bredt modellsortiment og noen av deres modeller har vært bestselgere over mange år (Scand 25 Classic og Scand 29 Baltic er eksempler på dette). Dette er nok ikke uten grunn. Båtene er tidløse og har kontinuerlig gjennomgått forbedringer, basert på tilbakemeldinger fra kunder gjennom en årrekke.

 

Overalt der det produseres varer skjer det, fra tid til annen, produksjonsfeil. Også Mercedes har feil og må på verksted,- viser det seg. Slik burde det jo ideelt sett ikke være, men sånn er verden. Også båtprodusentene er underlagt visse retningslinjer og krav til produksjonskontroll. Disse krav og retningslinjer er felles for alle norske båtprodusenter. Alle må ha et system for egenkontroll og dette systemet blir jevnlig gjennomgått av en eller annen instans (f.eks. Norske Veritas) for godkjennelse.

 

Riktignok skjer det menneskelige feil hos alle, av og til, selv om vi er enige om at det ikke burde være slik. I Norge har vi heldigvis kjøpsloven (2 år) og reklamasjonsloven (5 år) som gjør at vi er rimelig trygge når vi kjøper varer her i landet. Dette gjør at vi alle, med loven i hånd, kan kreve event. feil og mangler erstattet eller utbedret for selgers regning. Min, og mange andres, erfaring med Scand Boats A/S gjør at vi føler oss på trygg grunn m.h.t. event. reklamasjoner. De har alltid vært svært imøtekommende og seriøse overfor enhver henvendelse fra vår side.

 

Scand 29 Baltic blir bygd etter de samme krav og retningslinjer som det øvrige modellprogram og forøvrig bygger Scand sine båter i samme lokaler som Joda og på samme område som Marex. Her er full åpenhet og fullt innsyn i produksjonen og som gjester blir man vist rundt i hele prosessen. Her er ingen hemmeligheter og kunnskap og erfaringer "flyter fritt" mellom produsentene. De går om hverandre. At den ene skulle produsere dårligere produkter enn den andre er selvsagt utenkelig i en slik sammenheng. Er det ting som bransjen utvikler til noe bedre,- blir det raskt standard hos flere. Båtene er satt sammen av deler, og komponenter, fra mange forskjellige produsenter og det er svært ofte deler fra de samme produsentene som blir brukt om hverandre fra båtbygger til båtbygger.

 

Med all respekt å melde må en dermed konkludere med at kvaliteten hos norske båtprodusenter er sånn noenlunde lik. Finish og løsninger/modeller er det som skiller og da får man etter smak, behov og pengebok.

 

I all respekt for at enhver kjøper den båten en selv liker best, utfra egne økonomiske forutsetninger, burde dette forumet holde seg for god til 'skitprat' om andres båter. Men bare hold på så skal du få se hvor mange venner du får :wink::lol:

 

Kanskje angrer du innerst inne på at du valgte bort Baltic'en...

 

Ja, ja, det er ingen skam å snu, men snu i tide! Du vet aldri hva som venter deg med den du har nå... :wink:

 

Nei, nå 'erter' jeg fælt. Det er ikke vondt ment! :smiley: Kanskje får vi oss en trivelig båtprat, både Lars H., du og jeg til sommeren. Det ville sikkert blitt hyggelig,- tror du ikke?

 

GOD HELG TIL DEG OG ALLE ANDRE! :seeya:

Redigert av Baltic (see edit history)
Link to post

Nei nå må du gi deg, Sigurd, tror du at du er med på norgesmesterskap i 'skitkasting'??? ..........

<{POST_SNAPBACK}>

God Morgen

 

Dette må du tåle, Baltic, du har lagt opp til det selv. :wink:

 

 

Litt mer alvorlig; ....det kan da ikke være skitkasting å nevne svake sider ved båtene. Det er da absolutt nødvendig å kunne diskutere både gode og dårlige sider ved alle modeller. Har også selv hatt Scand, dog en Nordic, som jeg alt i alt var godt fornøyd med, men enkelte av tingene Sigurd påpeker på Balticen kjenner jeg igjen. ..og kan vel legge til både "scand-lukta" og et skjærereir av et elektrisk anlegg oppunder dashen.

 

Når det gjelder tidenes motorbåt er jeg nok enig med Baltic; Saga27 når ikke opp til Scand sin kandidat, men dette blir jo veeeldig subjektivt.

 

:seeya:

M/Y Ellen Marie

 

PS Har ikke fått sett Båtliv enda. Får ta en titt når "soninga" er over for denne gang.

Redigert av M/Y Ellen Marie (see edit history)
Link to post

Overalt der det produseres varer skjer det, fra tid til annen, produksjonsfeil. Også Mercedes har feil og må på verksted,- viser det seg. Slik burde det jo ideelt sett ikke være, men sånn er verden. Også båtprodusentene er underlagt visse retningslinjer og krav til produksjonskontroll. Disse krav og retningslinjer er felles for alle norske båtprodusenter. Alle må ha et system for egenkontroll og dette systemet blir jevnlig gjennomgått av en eller annen instans (f.eks. Norske Veritas) for godkjennelse.

 

Riktignok skjer det menneskelige feil hos alle, av og til, selv om vi er enige om at det ikke burde være slik. I Norge har vi heldigvis kjøpsloven (2 år) og reklamasjonsloven (5 år) som gjør at vi er rimelig trygge når vi kjøper varer her i landet. Dette gjør at vi alle, med loven i hånd, kan kreve event. feil og mangler erstattet eller utbedret for selgers regning. Min, og mange andres, erfaring med Scand Boats A/S gjør at vi føler oss på trygg grunn m.h.t. event. reklamasjoner. De har alltid vært svært imøtekommende og seriøse overfor enhver henvendelse fra vår side.

 

Scand 29 Baltic blir bygd etter de samme krav og retningslinjer som det øvrige modellprogram og forøvrig bygger Scand sine båter i samme lokaler som Joda og på samme område som Marex. Her er full åpenhet og fullt innsyn i produksjonen og som gjester blir man vist rundt i hele prosessen. Her er ingen hemmeligheter og kunnskap og erfaringer "flyter fritt" mellom produsentene. De går om hverandre. At den ene skulle produsere dårligere produkter enn den andre er selvsagt utenkelig i en slik sammenheng. Er det ting som bransjen utvikler til noe bedre,- blir det raskt standard hos flere. Båtene er satt sammen av deler, og komponenter, fra mange forskjellige produsenter og det er svært ofte deler fra de samme produsentene som blir brukt om hverandre fra båtbygger til båtbygger.

 

Med all respekt å melde må en dermed konkludere med at kvaliteten hos norske båtprodusenter er sånn noenlunde lik. Finish og løsninger/modeller er det som skiller og da får man etter smak, behov og pengebok. 

 

<{POST_SNAPBACK}>

Tror du har litt for stor tro på norske båtprodusenter i alminnelighet. Jeg har et litt annet syn.

 

I bransjen finnes få regler og minimalt med fagutdanning. Man kan vel med rette kalle store deler av bransjen for cowboy'er. Her går det over stokk og stein. Båtkjøp uten reklamasjoner finnes bare i kjøperens drømmer. Noen ganger er det så ille at båter faktisk må tas i retur. Slurvefaktoren varierer selvsagt, men den er høy. De fleste som har kjøpt fabrikkny båt vet hva jeg snakker om. Leser i et annet innlegg at du får ny Baltic levert til våren. Gratulerer. Baltic er en meget god båt og du blir helt sikkert fornøyd - etter at manglene er rettet opp. I tillegg har Scand hatt 20 år til å rette, endre og forbedre på Baltic'en. Det har blitt en fin båt etter mitt syn.

 

I fjor sommer traff jeg en kar som hadde kjøpt ny Atlantic. Kjempelekker båt og eieren var også svært fornøyd med båten. Scand som produsent var han ikke like fornyd med. Han hadde en punktliste over 3 sider med feil som skulle rettes. Noen bagateller, noen mer alvorlig. Lista ble påplusset et ekstra punkt samme dag. Baugpropellen subba bort i tunnelen og lagde en infernalsk lyd.

 

Bakgrunnen for feilene er gjerne en blanding av slurv og manglende kunnskap fra produsentens side. Selvsagt blir det rettet, men mye av dette er totalt unødvendige feil.

 

Med unntak av ruter som sprekker, er alle de mangler som Sigurd nevnte ting som jeg har hørt før. Dette er ikke noe enestående. Slik er det faktisk hos mange produsenter, og det er ikke rart at det blir slik. Noen har selvsagt mindre feil og mangler, mye mindre, men da koster båten gjerne mer i utgangspunktet.

 

En teknisk sjef har de fleste båtbyggere, men personen er også gjerne en teknisk inspektør, men bare litt her og litt der fra tid til annen. Å ansette en dedikert teknisk inspektør med lønn 400.000, trygdeavgifter, sykeforsikring osv? Ikke mange gjør det. En slik inspektør ville kanskje rekke å inspisere omlag en båt i uka fra A til Å. Eller 10 inspeksjoner hver dag hele uka gjennom. Rapportering, generere endringsbilag.... tiden går fort. Oppdage mangler som ga ytterligere kostnader å fikse eller gjøre på nytt. Mangler som kunden kanskje ikke ville oppdage før etter flere år. 5 års reklamasjon er fint, men kunden skal ha både god rygg og god tålmodighet for å komme i mål.

 

Hver båt 20.000 dyrere pga inspeksjonskostnader og eventuell rettig av mangler? 30.000? Ikke all verden når snittbåten koster en mill og vel så det, men likevel penger til fratrekk på bunnlinjen. På den annen side er etterarbeider ute hos kunden også veldig dyrt.

 

Går man på båtmessa og ser på baugpropellmontasje, er kanskje hele 9 av 10 monteringer feil. Vanligste feil er avrunding av tunnelen. Sleipner påpeker opp til 40% effekttap på grunn av dette. Sleipners monteringsanvisning er så god og så enkel at selv far kan klare det. Å avrunde utgangen av røret med radius, minimum 10% av diameter på tunnellen tar 20 minutter med riktig verktøy. En vannaviser i forkant eller en utsparing i bakkant? Ingen heksekunst. Riktig dimensjonerte elektriske kabler, propell som ikke subber borti tunellen etter noen times bruk. Oljebeholder som står 40 cm over vannlinjen, ikke 10 cm under. Lista er lang. Monteringsanvisning for perfekt montering følger med, men leses ikke eller følges ikke, alt ettersom. Slike ting kan heldigvis rettes. Verre er det når skrog skott og generell avstiving ikke er gort slik det burde.

 

Egenkontroll? Tja. CE-godkjenning? Tja, en ringperm ned noen dårlige kopier av ditt og datt til nybåtkjøperen og en bekreftelse på at alle ting denne båten er bygget opp av har en eller annen form for godkjenning? Godkjenning og kvalitet er to forskjellige ting. Veritasgodkjenning? Ja, men bare en gang når båten er ny. Forteller egentlig ikke mye om kvaliteten, bare at båten har gjennomgått diverse tester og er forsvarlig til sitt bruk.

 

Nei, båtbransjen er i særklasse noe for seg selv. Det som er det merkeligste er at mange båtbyggere ikke ser ut til å lære av sine feil. Det kan bli dyrt for både inntjening og anseelse.

Og når en og annen oppegående montør på gulvet forteller at slik det er gjort på denne tegningen, må det garantert gå galt, bare får beskjed om å gjøre slik det står, birdar det ikke særlig til motivasjonsfaktoren.

 

Lotus

 

PS: Jeg jobber ikke i båtbransjen :smiley:

Redigert av Lotus (see edit history)
Link to post

Tror du har litt for stor tro på norske båtprodusenter i alminnelighet.  Jeg har et litt annet syn.

 

Lotus

 

<{POST_SNAPBACK}>

 

Hei Lotus!

 

Jeg kjøpte ny Scand 29 Baltic i fjor (2004 modell). Det er riktig som du skriver,- det er alltid noe småtteri som må rettes. Jeg fikk beskjed, lenge før jeg hentet forrige båt, av en som eier en Windy 37 Mistral (nesten ny) at det alltid er ting som må rettes opp i etterkant på en ny-båt. Han sa at det gjelder absolutt alle produsenter. Han fikk rett. Det var en rekke "småting" som måtte ordnes i etterkant, og det irriterte meg ganske mye at det ikke skulle gå ann å levere en helt strøken ny-båt...

 

Men slik er det visst overalt og alt jeg har tatt opp med Scand Boats AS har blitt rettet på uten å mukke og tonen har vært god hele veien. Jeg synes det er merkelig at det ikke er mulig å levere en absolutt helt ferdig båt, men utover det skal Scand ha ros for meget god håndtering av de ting som har dukket opp (det som var, oppdaget jeg i løpet av en halvtime ombord), og jeg skrev brev i etterkant der jeg fikk utløp for min irritasjon. Jeg er nøye på detaljer og trodde, tross "advarsler" fra Windy-eieren, at båten skulle være absolutt uten "lyter" når jeg hentet en helt ny båt i den prisklassen. Scand har (sommeren 2004) ansatt egen kvalitetssjef som skal ta sluttkontroll på alle ny-båter og vi håper at det skal bli bedre med neste båt.

 

Vi har siden vært meget godt fornøyd med vår Baltic, 2004 modell (med Volvo Penta KAMD 43 på 221 HK), men vi valgte å bytte inn til 2005 modell for å få Yanmar 290 HK og samtidig få "justert" noen detaljer som vi ønsket litt annerledes etter å ha hatt båttypen en sesong (stort sett bagateller som flytting av div. kontakter og litt annen plassering av utstyr ombord). Vi monterer også trimflaps når vi nå får større motor.

 

Vel, det er fortsatt ting å ta tak i for bransjen, men det er etter vår oppfatning ikke noe særskilt for Scand. Vi hører nå om det samme fra flere andre leverandører,- også utenlandske. Det var egentlig mitt poeng. Det er full åpenhet om produksjonen og alle jobber stort sett etter de samme kriteriene og retningslinjene. Men vi opplever at Scand tar tilbakemeldinger på alvor og har iverksatt tiltak for å forbedre sluttkontrollen. Så da får vi bare vente og se om det blir noe bedre med neste båt :cool:

Link to post

Har sjelden hørt om noen som har kjøpt ny båt uten å oppdage en rekke feil og mangler. Hvem som er værst og hvem som er best vet jeg ikke, men det har vært slik i alle år og det ser ikke ut til at det har blitt noe bedre.

 

Derfor har det heller aldri fristet meg å kjøpe fabrikkny båt. Tror jeg ville fått ødelagt mye av båtgleden hvis jeg skulle brukt første sesongen (og kanske neste?) på å reklamere på feil og mangler.

Link to post

Har sjelden hørt om noen som har kjøpt ny båt uten å oppdage en rekke feil og mangler. Hvem som er værst og hvem som er best vet jeg ikke, men det har vært slik i alle år og det ser ikke ut til at det har blitt noe bedre.

 

Derfor har det heller aldri fristet meg å kjøpe fabrikkny båt. Tror jeg ville fått ødelagt mye av båtgleden hvis jeg skulle brukt første sesongen (og kanske neste?) på å reklamere på feil og mangler.

<{POST_SNAPBACK}>

Kjente meg litt igjen her ja..... :headbang:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post

Det er nok mye i det du sier, Lotus. Når det er sagt så er en båt et såpass komplekst produkt at jeg tror det skal en del til for at alt skal være og forbli prikkfritt.

 

Vi fikk levert Hannah III, en Windy 37 fra verftet i slutten av juni 2004. Vi er veldig godt fornøyd. Ved overleveringen fant vi ikke noe å sette fingeren på. I løpet av sesongen dukket det opp noen saker - i all hovedsak småting. Vi så ingen grunn til å gjøre noe med dette i løpet av sommeren, men tok det opp som reklamasjon etter at sesongen var over. Ingen protester, og alt blir ordnet i løpet av vinteropplaget.

 

Fra brevet, som jeg gjengir som en illustrasjon:

 

Vi har notert oss følgende reklamasjonspunkter:

• Lading babord motor – varsellampe lyser og akustisk varsel hyler. Dette skjer gjerne etter at motoren har gått på tomgang en stund, dvs. ved havnemanøvrer og tillegging. Veldig irriterende. Voltmeteret viser ikke noe unormalt.

• Stor luke i dørken i kabinen sitter fast, ikke mulig å få opp. Håndtak trolig også for spinkelt (under denne sitter septiktanken)

• Dekorstriper flasser av i baugen, særlig styrbord side, men også babord side. Dette startet allerede dag 1. Bilde vedlegges.

• Styrbord temperaturmåler ustadig, viser ofte unormalt lav temperatur (hakker ved 75-80 grader) - giverproblem?

• Kjøleskap i salong - dørlås veldig treg

• Lekkasje 3 steder i frampresenning (v/sømmer) – ved førerposisjon (drypper på kneet), tilsvarende søm på babord side, samt sømmen litt lenger bak på babord side. Relativt mye ved mye nedbør.

• Knirkelyder ved giring (ble forsøkt smurt/utbedret på 50t ettersyn men er der fortsatt)

• Syrefast anker i baug ruster

• Vindusspylere har svakt trykk og spyler bare nederst på vinduene

• Metallbeslag i skuffer (skal holde låsen) løsner. Disse er bare limt – ikke skrudd fast. Har ramlet ut av nederste skuff i bysse og av skuff under seng i forkabin.

• Gummipropp i taket i stikkabin har løsnet

 

Det er nok noen av disse punktene som ikke burde vært der, men i sum synes jeg ikke dette er ille.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post

Du er da ikke så beskjeden så vidt jeg har skjønt, Lars H.

Nei, jeg er vel ikke det, men jeg kan være ydmyk og lytte til andre også.

Dette kunne jo ikke kommet som noen overaskelse,- all den tid du selv har levert inn bilder og blitt intervjuet av "Båtliv"...    :wink:

Bare for at ikke noe skal missforståes, det var redaktøren av Båtliv som kontaktet meg og ikke jeg som kontaktet ham. Artikkelen er nummer en av en serie der båteiere uttaler seg om sine båter. Dette har ingen kobling til avstemningen om tidenes norske motorbåt.

Uansett er jeg sikker på at du innerst inne skulle ønsket deg en annen kandidat,- nemlig Scand 29 Baltic    :yesnod:        :wink:      :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Når det gjelder avstemningen, er det Saga'en jeg kjenner og er utrolig godt fornøyd med. Derfor stemte jeg på den. Scand 29 kjenner jeg dårlig. Men hadde jeg bodd på vestlandet, tror jeg nok jeg kunne tenkt meg en mer lukket båt enn en Saga 27, f.eks. en Saga 29 eller den nye Saga 315. Men jeg tror nok ikke jeg kommer til å bytte selv når jeg flytter til Stavanger. Men båtplass der borte ser mørkt ut. Var i Stavanger i helgen, og på oppslagstavlen i Lundsvågen båthavn fant jeg følgene lapp:

 

Bilde

 

Lars H. :cryin::headbang::headbang:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post

husk d lars at misunnelsen ofte er sterkere enn kjønnsdrifta.......

:lol:  :lol:  :lol:

med vennlig

<{POST_SNAPBACK}>

Tenker du på folk av min årgang? :lol::lol:

(med alle e-mail tilbudene om Viagra burde det jo egentlig ikke være noe problem)

 

Lars H. :wink::wink:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post

Jeg viser til mitt innlegg til deg Lars H. hvor jeg skriver at du vel ikke er så beskjeden osv...

 

Jeg føler at jeg bare MÅ gjøre det helt klart: Hele innlegget, og det kan gjelde flere av mine innlegg, er ment med et glimt i øyet. Det er derfor jeg bruker disse 'smilies' i forskjellige varianter. Kan virkelig forståelsen for humor være så forskjellig??? Litt 'erting' må vel kunne aksepteres!?

 

Uansett, jeg ber enhver som føler seg tråkket på om unnskyldning for det som har virket sårende fra min side. Det har ihvertfall ikke vært meningen,- bare en innskytelse som jeg tok på 'sparket' og skrev på direkten...

 

At du var med i "Båtliv" var jo bare hyggelig! Etter det jeg har lært av og om deg gjennom baatplassen.no og 'trudelutt.com' er du et verdig 'intervjuobjekt' og det føltes som å lese om en kjenning. Så for all del, ikke missforstå meg!

 

Håper at vi setter strek over denne saken og jeg er glad for at du er fornøyd med båten din Lars H. Det er en kunst i seg selv å være fornøyd med det en har,- det gjelder på alle områder. Det er ofte slik at gresset ser grønnere ut på den andre siden av gjerdet, uten at det virkelig er sånn.

 

Poenget mitt var jo bare at du, Lars H., virket overasket over at du var blitt 'kjendis',- og det mente jeg at du måtte være forberedt på. Og dette med at du egentlig skulle ønsket deg en Scand 29 Baltic lo jeg selv godt av,- se den leende 'smilies'.

 

Alt med et stooort glimt i øyet :yesnod:

 

Håper at alle som hadde oppfattet dette annerledes forstår saken riktig nå. :seeya:

Redigert av Baltic (see edit history)
Link to post

Jeg viser til mitt innlegg til deg Lars H. hvor jeg skriver at du vel ikke er så beskjeden osv... Jeg føler at jeg bare MÅ gjøre det helt klart: Hele innlegget, og det kan gjelde flere av mine innlegg, er ment med et glimt i øyet. Det er derfor jeg bruker disse 'smilies' i forskjellige varianter. Kan virkelig forståelsen for humor være så forskjellig??? Litt 'erting' må vel kunne aksepteres!?

Jeg tror faktisk at det er du som har missforstått det jeg skrev. Jeg hadde ingen problemer med å oppfatte glimtet i øyet. Mitt innlegg far også ment med et glimt i øyet. Fortsett med den tonen, den liker jeg godt! :cheers:

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post

Artig og lese dette innlegget i Båtliv (bilag til Tønsberg blad) og artig at du fikk med linken til baatplassen.no!

 

Men en liten avsporing fra tema, båtliv har tapt seg veldig syns jeg!

Har noen gamle årganger på jobben, det het da riktignok Praktisk båtliv!

Og der var det veldig mye spennende og lese, men nå var det direkte kjedelig!

Vurderte en stund og abbonere på dette bladet men den tanken er snudd etter at jeg så den siste utgaven!

Link to post

Har noen gamle årganger på jobben, det het da riktignok Praktisk båtliv!

Og før det het det Praktisk Småbåtliv etter som jeg husker!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post

:flag:

Flott reportasje /artikkel om Lars H. og båtlivet!

 

Fikk bladet i posten idag, og har nå foret meg med optimistiske tanker for en ny sesong - og nå er "feber'n" på vei opp igjen for fullt ..........!

 

Må vel forsøke å holde den nede (feberen altså) sånn passe med en fisketur i morgen formiddag, tenker jeg! (det pleier å hjelpe)

 

Ellers:

Er det noen andre som har tenkt seg på Båtmessa på Lillestrøm, søndag den 6.mars?

 

Jeg kommer da fra en forhåpentligvis vellykket fiske-/fotosafari- tur i Lofoten, og har noen timer til rådighet - og har planer om et besøk der.

 

Kanskje vi kan treffes noen av "båtplassen-kjenningene" ?

 

:flag:

Link to post

Pappa hadde en Saga 27 AC for 5 år siden, før han solgte den og kjøpte seg hytte -ved sjøen selvfølgelig. Har selv planer om å bygge meg dayccruiser, men kjærringa maser om Saga 27 :yesnod:

Er lit hekta på vannsport så vil selv ha lit større motor på båten. Må ha fryktelig breie ski for å stå bak en Saga :yesnod: Men skjønner fruen godt! Saga er jo en særdeles bra familiebåt!!! Får se hvem som trekker det lengste strået :crazy:

Link to post

. . . men kjærringa maser om Saga 27 . . .

Du får tipse henne om siden for Sagabåteiere/interesserte jeg har startet. http://sagaforum.norge.cc :wink:

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...