asas Startet 15.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 15.Juni.2012 Har nettopp kjøpt Fjord 24 Weekender med en 1986 BMW D190. Motoren ser ut til å fungere greit. Men den er gammel og jeg vet ikke om jeg skal stole helt på den. Har forresten aldri hatt båt med hekkaggregat før. Når jeg svinger til en av sidene i fart hører jeg en litt "hard" lyd som nok kommer fra hekkaggregat (eller noe utenfor motoren). Jeg tenker at det er noe som er slitt eller holder på å ryke der. Er det noen som har vært bordi tilsvarende ? Og er det noen som har synspunkter på det å overhale et slikt drev ? Og ikke minst: finnes det noe drev som enkelt kan erstatte dette drevet hvis jeg må kjøpe nytt? Svært takknemlig om noen kan komme med gode råd! Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 15.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2012 Er det BMW drev du har? Ulyden du beskriver er typisk om kryssene i universalleddene er dårlige, også omtalt som drivknuten. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
asas Svart 15.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2012 Takk for tips. det er et BMV drev. BØr det utbedres straks? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 15.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2012 Ikke nødvendigvis, kommer alt an på hvor mye det er. Lyden indikerer at det begynner å bli slark. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
M/B Nordheim Svart 16.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2012 (redigert) Eg ville sagt det slik at det er like godt å skifte lager i kryssa med ein gong, så lenge du køyrer rett fram og det ikkje er ulyd kan det sikkert gå ei tid, men det som er sikkert er at dette går til he...te på eit eller anna tidspunkt. Då er spørsmålet kor befinn du deg då? For då må du sikkert ha slep til ein eller anna plass du kan få fiksa det vil eg tru. No har du iallefall kontroll på plass og utgifter og kan ordne dette til det beste for både redningsselskap, deg og lommebok. Redigert 16.Juni.2012 av Batalden (see edit history) Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.