Jump to content

Jabsco septikpumpe klarer ikke å tømme tanken

roarfe

Recommended Posts

Hei.

Jeg har bokstavlig talt et dritproblem... Jabsco pumpa mi klarer ikke å få suge opp fra tanken. Det startet når jeg tok i bruk båten i vår. Jeg skrudde ut pumpa og det viste seg at impelleren var ødelagt. Ny impeller ble montert uten hell. Jeg har blåst gjennom rørsystemene og alt er åpent. Noen som har forslag til hva som må gjøres?

På forhånd takk!!

Roar

Både motor og impeller går, men den klarer ikke å få "tak" i driten... Jeg har staket gjennom med en tynnere slange og blåst og alt virker åpent. Hører godt bobling både i tank og under båten når jeg blåser. Har også sjekket at luftingen er åpen. Kan motoren gå med allikevel være ødelagt? At den går bare for halv maskin? Jeg har sjekket batteriene og sjekket at motoren får nok strøm.

Ikke det jeg mente, men har du opplegg slik at du kan bruke Vaccumslange fra tømmestasjon? (Samme deksel som for vann og drivstoff) Er den o-ringen der utett vil systemet suge luft derifra.

Ellers er det nesten alltid noe med impeller. Flere som tror de har montert de riktig, men funker ikke. Når de så åpner og lukker på nytt, så får de til å fungere. Minste utetthet ved impellerhuset og pumpen suger bare luft. Har samme pumpe selv, er bra saker de jabscopumpene der.

• 2 år senere...

Disse kvernpumpene har utrolig dårlig sugeevne, den har muligens fungert fint tidligere, men nå er det sikkert litt mer avleiringer i slanger og slikt enn det har vært tidligere og da kan den pumpa fort blir for slapp. Jeg har akkurat kastet ut min og erstattet med en kraftig membranpumpe. Den suger hva som helst, lett som bare det http://flak.no/search?q=septikpumpe&search=S%F8k 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...