sera Startet 15.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 15.Juni.2012 Er det noen på forumet som har skiftet volvokondom og kjenner kostnaden? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 15.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2012 Har gjort det selv og det var ikke noe utfordrende til tross for mange tommeltotter. Om du ikke vil gjøre det selv kan jeg vanskelig se at et verksted vil bruke mere enn en time på jobben + tilsvarende på kraning opp og ned. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 15.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2012 Det er ikke kostnadene av selve dingsen som er urovekkende. Kostnaden med å komme til inne i båten, ev. fjerne flenser og aksling er kostnadskrevende. Og er avhengig av hvordan det ser ut i hvert enkelt tilfelle. For 10 år siden betalte jeg ca. 800 kroner for kondomet mitt. Og det har fungert siden. Monteringen foretok jeg selv. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 15.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2012 (redigert) Og prisen for "kondomet" for en 30 mm aksling/48 mm (?) hylse var kr 1184.- ( prisen ble opplyst av Yacht Senteret tidligere i vår ). Redigert 15.Juni.2012 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 16.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2012 Har skiftet ny volvokondom i år, den koster litt under 1500 Kr på 40 mm aksel. Ikke vanskelig skiftet. Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 16.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2012 Jeg skiftet kondom ifjor, og selve kondomer kostet 1100,- (45mm). I min båt (Viksund 340 med VP D6 var det såpass trangt mellom hyles og flens at roret normalt må tas av slik at akslingen kan trekkes bak. Nå hadde jeg imidlertid gearhavari, og måtte istedenfor flytte motoren frem, og ta av gearkassen likevel, så da var det en fem-minutters jobb og skifte kondom. Men regningen for å montere gearkasse og rette av motoren. Samt opp/nedheising kom på 12 båtlapper. Vil tro et reint kondombytte vil havne på rundt 6000,- (3000,- for opptak og utsetting, ca 2000,- i arbeidspenger, og en drøy tusenlapp for kondomen) Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
sera Svart 17.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2012 Dvs at eg må løyse opp klemmflensen og trekk ut akslingen for å fjerne den gamle og trekke på ein ny. Da må nok eg ta av roret for det er berre 45 mm klaring mellom ror og propellmutter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.