Jump to content

Kjøpte bruktbåt – den sank etter fire turer

Sjøogvind

Recommended Posts

Er ikke den båten utstyrt med en motor som er langt kraftigere enn båten er godkjent for?

Forøvrig glad for at ikke forsikringen dekker alt for da hadde premien vært tilsvarende større, men går man til f.eks Lloyds i London så får man forsikret det meste inklusive en fotballsspillers ben, en glamourmodells pupper osv så mulighetene er tilstede for det meste.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

En slektning av meg opplevde noe lignende med en Ibiza 19. En av de første turene etter kjøp var han ute i litt rufsete sjø, båten ble fortøyd etter turen og alt såg greit ut. Neste morgen låg skuta under vann :diving: . Årsaken var en gammel grunnstøtingsskade som bare var sparklet (!) igjen og overmalt med bunnstoff. Noen slag i sjøen, og sparkelklumpene ramla ut. Enden på visa var faktisk at forsikringen tok det...

Selv kjøpte jeg båt i februar, og nå ligger den på land med motorhavari :headbang: . Fikk veivhavari etter drøye 20 timers bruk, og har så langt funnet et solid vannstandsmerke på svinghjulet, så her er det en eller annen som har holdt tilbake diverse opplysninger... :discuss: Så ikke vet jeg hva totalkosten på reperasjonen vil komme på, eller hvem som skal betale gildet... :puke:

Kan det fikses? Klart det kan :)

Det er forskjell på båtfolk, og folk i båt...

Kan jeg få det? er medlem i båtforening som skal være i knbf( Trondheim båtforening) Eller må man være personlig medlem?

Jeg er drittlei av den båten.. og selger sier bare han ikke har penger.

Jeg har skriftlig raport fra både gjensidige sin takstmann og Selfa arctic på at det er en gammel skjult skade, og båten er ikke sjødyktig.

Jeg har gått rett til namsmann med saken, men det tr så elstremt lang tid alt. Selgeren vil ha båten tilbake og fikse den og selge den videre. Jeg har fått beskjed om å ikke gi den tilbake, fordi da har jeg verken båt eller penger.. Håper worse kan gi meg et godt råd nå

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...