Sjøogvind Startet 16.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 16.Juni.2012 http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/kjoepte-bruktbaat-den-sank-etter-fire-turer-3790869.html Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 16.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2012 Jeg gjorde det samme. Havari etter to turer. Den sank ikke, men full av sprekker. Desverre handla jeg med privatperson, så er ikke lett å få gjort så mye. To år er gått og fortsatt står båten i Hagen. Anbefales ikke! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
gjeldfri Svart 16.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2012 Ille at man skal måtte kjempe så mye når man ikke får det man har blitt lovet. Kjøpsloven gjelder også ved privatsalg. Skjulte mangler som selger visste om, eller burde vite om, ska, det opplyses om. Blir ikke det gjort, kan man heve kjøpet, eller få reduksjon i pris. Men det er ikke alltid enkelt..... Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 16.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2012 Galskapen her er vel at forsikringen ikkje var verdt 5 øre Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 16.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2012 Min båt var lappet lett sammen og malt over. Sprakk opp på første bølge. Eller. Skroget delte seg fra innerlineren. Hatt takstmann som sa det var gAmmel skAde. Systemet er sykt tregt!! Forsikringa betalte ikke et øre tilbake.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Mouche Svart 16.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2012 Er ikke den båten utstyrt med en motor som er langt kraftigere enn båten er godkjent for? Forøvrig glad for at ikke forsikringen dekker alt for da hadde premien vært tilsvarende større, men går man til f.eks Lloyds i London så får man forsikret det meste inklusive en fotballsspillers ben, en glamourmodells pupper osv så mulighetene er tilstede for det meste. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
No Angel Svart 16.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2012 Jeg har forsikring i Lloyd's og er veldig fornøyd. Under halv pris av hva DNB tar også. Ikke hatt noe uhell enda så vet ikke den siden av saken.. Sitér dette innlegget Speed Changes You Link to post
Lundeshipping Svart 16.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2012 En slektning av meg opplevde noe lignende med en Ibiza 19. En av de første turene etter kjøp var han ute i litt rufsete sjø, båten ble fortøyd etter turen og alt såg greit ut. Neste morgen låg skuta under vann . Årsaken var en gammel grunnstøtingsskade som bare var sparklet (!) igjen og overmalt med bunnstoff. Noen slag i sjøen, og sparkelklumpene ramla ut. Enden på visa var faktisk at forsikringen tok det... Selv kjøpte jeg båt i februar, og nå ligger den på land med motorhavari . Fikk veivhavari etter drøye 20 timers bruk, og har så langt funnet et solid vannstandsmerke på svinghjulet, så her er det en eller annen som har holdt tilbake diverse opplysninger... Så ikke vet jeg hva totalkosten på reperasjonen vil komme på, eller hvem som skal betale gildet... Sitér dette innlegget Kan det fikses? Klart det kan :) Det er forskjell på båtfolk, og folk i båt... Link to post
Skipper Worse Svart 16.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2012 Det er i tilfeller som dette at man vil nyte spesielt godt av å være medlem i KNBF -- da får man gratis juridisk bistand fra folk som kan båt. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
glalaks Svart 16.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2012 Kan jeg få det? er medlem i båtforening som skal være i knbf( Trondheim båtforening) Eller må man være personlig medlem? Jeg er drittlei av den båten.. og selger sier bare han ikke har penger. Jeg har skriftlig raport fra både gjensidige sin takstmann og Selfa arctic på at det er en gammel skjult skade, og båten er ikke sjødyktig. Jeg har gått rett til namsmann med saken, men det tr så elstremt lang tid alt. Selgeren vil ha båten tilbake og fikse den og selge den videre. Jeg har fått beskjed om å ikke gi den tilbake, fordi da har jeg verken båt eller penger.. Håper worse kan gi meg et godt råd nå Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.