idars Startet 16.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 16.Juni.2012 Har en ford 2704 som ryker veldig under oppstart og jeg synes den ryker veldig mye hele tiden i forhold til andre motorer jeg har hatt. Vet at ford ryker mere enn andre men det er plagsomt mye: Så til spørsmålet : den er veldig tungstartet når den er kald og det ligger en film med ubrent diesel på vannet og det gjør det når den går på tomgangg også etter den har blitt varm , men når den har gått 2-3 min er den veldig lettstartet. Det er ingen gløding på den så derfor lurer jeg på om det kan være en kaldsart bryter en vei på pumpa. ? Dette vill jo ikke hjelpe når motoren er varm , men vill det hjelpe å sende pumpa til overhaling ? er jo sikkert slitt Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
Roger jo Svart 16.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2012 (redigert) det står i manualen til din motor denne har på side 10 , Knapp for ekstra brennstoff (2) kaldstart https://baatplassen.n...rd-27xx-serien/ Kontroll av dyser og ventilklaringer pleier å hjelpe. Redigert 16.Juni.2012 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
VannTro Svart 16.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2012 (redigert) Jeg tror det første du skal gjøre er å ta ut dysene dine og få kontrollert åpnings trykket samt sjekke om noen må skiftes. Du kan lese om samme operasjon her: https://baatplassen.n...att-1700-timer/ Dette er en 2728T, men de motorene er i bunn og grunn ganske så like. Disse motorene er kjent for å ryke inntil man får driftstemperatur på dem, men ikke så ille at du får dieselfilm på vannet. Eneste kur for å få fjernet dette er eventuelt å sende pumpa til England for ombygging. Da kan den bygges sli at den bare gir diesel til 3 sylindre på tomgang. Redigert 16.Juni.2012 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Rufseguri Svart 17.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2012 det er en knapp som står på pumpen, gi full gass og trykk inn knappen. du kann også montere en glødeplugg på luftinntaket, den er meget effekttiv, har selv en slik motor,pluss en delemotor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.