Baard Startet 16.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 16.Juni.2012 Hei alle... Vet at det har vært diskutert før, men er det noen som har virkelig gode tips til hvordan jeg kan støydempe dieselpumpa på min Eber D4?? Jeg har montert den i år, og har plassert pumpa i trappetrinnet ned til akterkabinen da jeg ikke klarte å få plassert den i motorrommet. Jeg har etter montering satt den inne i en trekasse som er kledd innvendig med blymatte og fylt med skumgummi, men lyden er fortsatt veldig irriterende å høre på. Skulle gjerne hatt den litt mer støysnill, så tips mottas med takk :-) Sitér dette innlegget /Baard Link to post
boati Svart 16.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2012 Ta den ut av trekassen.... Høyttalere er bygget av? Nettopp en trekasse! :) Kle den inn i matter i flere lag med luft i mellom. Sitér dette innlegget Link to post
Bernt79 Svart 16.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2012 Pakket min inn i neoprengummi. Og passeg på at feste punktet ikke overførte lyd til "skroget" Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 16.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2012 Prøv og å feste den i noe fleksibelt matriale. Tikkingen forplanter seg veldig. Jeg festet min i gummi. I tillegg til å kle den inne. Hjalp hos meg.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Baard Svart 16.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2012 (redigert) OK. Skal fjerne trekassen :-) Får pakke den inn i noe lydbeskyttende og henge den i strikk eller noe.... Takk for svar! Redigert 16.Juni.2012 av Baard (see edit history) Sitér dette innlegget /Baard Link to post
ulysses Svart 16.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2012 Det kan også lønne seg å passe på at plastslangene til dieselen ikke er i direkte kontakt med innredningsdetaljer. De stive plastslangene overfører mye lyd. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.