Jump to content

Erfaring med veivhavari Lombardini - kostnader ved reperasjon?

Lundeshipping

Recommended Posts

Har vært så uheldig å få veivlagerhavari på en Lombardini LDW 2004 M (48 hk), og er stygt redd for at det ikke er mulig å slipe til veivtappen igjen pga. for dype riper. I tillegg må samtlige lager og hvertfall en råde skiftes, også har en alt det andre plukket som kommer i tillegg med toppakninger, andre pakninger, simmeringer, bolter etc. som må skiftes i samme rennet...

Noen som har vært borti dette, og vet hva kosten med deler kan ende på? Har bare googlet frem noen priser på veivaksler, men det er så sprikende priser alt etter motorfabrikat. Delepusheren måtte sende prisforespørsel til produsent for å få greie på det, men det og kunne visst variere alt ettersom hvor mye vi bestilte samtidig...

Redigert av Lundeshipping (see edit history)

Kan det fikses? Klart det kan :)

Det er forskjell på båtfolk, og folk i båt...

Ja har vært borti det der...er litt delte erfaringer med det rundtom. Tilfeller hvor det har blitt slitt fort av, begynt å gå i oppløsning med påfølgende nytt havari og sånne ting. Men økonomisk hadde det nok mest sannsynlig svart seg i første rekke...

Skal til Auto 23 med veiva over helga og få en status på den...

Ja, vet det blir gjort en del, og de må vel kunne stille ein eller annen form for garanti på det...? Våger jeg spørre hva den affæren kom på...? :pray: Her blir det i såfall snakk om å legge på ein tapp, og polere de tre andre... Uansett må det vel svare seg i forhold til å shoppe ny aksling :confused:

Du skal ikke se bort fra at skaden ser verre ut enn den er! jeg fikk slipt veiven til en veternbil engang, den så skikkelig ille ut. Men etter å ha blitt slipt 0,20mm og polert så den ut som ny! Så hør hva verkstedet har å si først, det kan godt være du får deg en positiv overraskelse!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Ja, er spent på dommen på verkstedet :pray: Med litt flaks så slipper jeg unna med sliping og polering :thumbsup: har en sånn cirka anelse om kosten på slipingen. Og lager er vel ikke så avskrekkende pris på vil jeg tro. Men alt drar i vei, og plutselig kan det i verste fall svare seg å kjøpe ferdig overhalt motor istedet.Prøver å være optimistisk da :flag: Men er vanskelig å si hvilken andre skavanker den motoren der kan ha i tillegg til å ha vært halvveis drukna, for ser tegn på at den har vært plukka i filler før, og det er litt mystisk for en 2003 modell motor med knappe 1500 timer på telleren :nonod:

Redigert av Lundeshipping (see edit history)

Jeg husker ikke lenger hva det kostet, dette er ca 20 år siden. Leverte veiven inn til Metaloc i Bergen, men lurer på om ikke de er "gått inn til regjeringen". Mulig Auto 23 også fikser dette.

Når jeg fikk veiven tilbake, var det iallefall ingen som kunne se at den hadde vert i bruk....:-)Fikk lagt på en tapp, og polert resten. Monterte på original-lager. Motoren er fortsatt i full vigør, uten lagerbank.

Vet ikke om de eksisterer lenger nei, men Auto 23 har vel kontroll på den biten :) Hadde vært ideelt å fått gjort det på den måten så lenge det holder over tid :smiley: Får gi det en sjans hvertfall. River i sjela at båten står på land nå hvertfall, så dette vil jeg få skrudd sammen så snart det er mulig å få tak i deler, bare håper det ikke skal sendes med esel-transport fra Italia via Japan og Russland eller noe...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...