Jump to content

OT!! USS mot fyr, video?

giver

Recommended Posts

Hei.

Det var jeg som la det inn i sin tid. Du ser videoen ved å klikke på bildet under.

(og originalversjonen med reklame for Siva finner du her.)

Lars H.

Bilde

<{POST_SNAPBACK}>

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Morsom!

"Utskriften" er nok av mye eldre dato. Men historien er nok for god til å være sann.

<{POST_SNAPBACK}>

Tja, essensen i historien er vel; "Jeg størst og sterkest, gjør du ikke som jeg sier så skal du få med meg å gjøre!!"

Sitter liksom igjen med følelsen av å ha sett tilsvarende episoder av nyere dato. Men, er som Jon Almås kanskje ville sagt; "Er det fyrtårn i Bagdad da??"

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Artig den!

Får meg til å tenke på en episode en kveld på kytsvakta for mange år siden.

Vaktsjefen på bro trodde i relativ lang tid (mange minutter) at Hopen ( http://met.no/om/organisasjon/met_div/vnn/...bilde_stort.jpg ) var et fartøy. Ba sogar flere ganger om kurs, fart og CPA til "fartøyet". Radaroperatør i ops måtte fortelle ham det etter hvert.

Hadde ikke ARPA på bro på den tiden og måtte få slike data fra Operasajons rom. På bro var det bare en Decca 1226/1229 nav radar uten arpa.

Vedkommende var ikke lenge betrodd i rollen som vaktsjef på bro, heldigvis. :smiley:

Dette er ikke tull.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...