TwinCab Startet 27.Januar.2005 Link til dette innlegget Startet 27.Januar.2005 Jeg har eksosutløpet under badeplattforma bak båten. Når jeg har gummibåten stående på høykant på badeplattformen, kommer ofte eksosen opp mellom akterenden på snekke og gummibåten. Dette sverter ned både akterenden på snekka og gummibåten. Jeg har derfor tenkt å forlenge eksosutløpet omtrent slik som vist på bildet (så dette på en annen båt en gang). Antageligvis prøver jeg med enda litt lengere eksosrør. Men hvor får jeg tak i slik slangeklemme som er brukt her (eller tilsvarende klemme med stor nok diameter) i syrefast stål. Sitér dette innlegget Link to post
liberty Svart 27.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2005 (redigert) Tess har sånne klemer som på bildet Redigert 27.Januar.2005 av liberty (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 27.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2005 Hadde samme problemet. Eksosrøret sluttet jamt med platformen. Og det sota ned hekk og jolle. Gjorde samme oprasjon ifjor. Forlenget røret med en eksoslange slik at det kom ut ca. 10 cm bak platformen. Om det gjalp? Tja noe bedre ble det vel. Slang og Slangeklemmene for du hos Tess. husker ikke prisen på klemmene, men de var dyre. Mariell Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
880 Svart 27.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2005 Har montert en 50 cm. brannslange, denne er myk og følger sjøen. Resultatet er, mye mindre sot på hekken, lyden slippes ut bak gummien. Ulempen er når jeg bakker, da blir det litt "rar" lyd, men aldri problemer av noe slag. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Mix Svart 27.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2005 Beste løsningen er vel en eksostøvel i Glassfiber. Nye Saga båter har denne løsningen. Vet ikke om de lager støvel'n selv på Saga eller om det er en standard hyllevare. men det er vel lov å ringe å spør. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 27.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2005 Jeg forlenget i sin tid utløpet på min Nidelv 24. Ble kvitt alt grums som ellers kom oppetter styrbord låring. Har sett en del større båter, Baltic etec. tror jeg, som har "sko" som leder eksosen ned i vannet. Har også slike på Hangarskibet. Det ser omtrent slik ut: Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
henboe Svart 27.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2005 de "skoene" dere snakker om kjøpte jeg i fjor på progress i oslo. fungerte kjempefint, og i armert glassfiber. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.