boati Startet 17.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 17.Juni.2012 I normal eller std trim, det gjorde den ikke tidligere, hva kan det være? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 17.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2012 Har du satt båten på vannet da? ;) Byttet propell eller gjort noen endringer med oppsettet? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
lbiza Svart 17.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2012 sikker på at du ikke har tiltet for høyt opp ? stål eller aluminium propell ? Sitér dette innlegget Er jeg ikke på sjøen, da er jeg i badekaret og leker... Link to post
boati Svart 17.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2012 Hehe ja båten er på vannet :) har std alu propell. Med tilt i senter på instrumentet som tidligere brukt så spinner den nå som juling. Må inn med to knepp for vanlig gange nå. Eneste forskjell som jeg kommer på er mindre vind og bølger nå og litt mer last. Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 17.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2012 Er du sikker på at motorens trimposisjon er lik nå som før, selvom instrumentet viser det samme? Jeg har aldri brukt det instrumentet til annet enn som et hjelpemiddel når jeg skal lære noen som er mindre båtvant å kjøre båt. Selv justerer jeg trimmen kun på lyden, turtallet og ved å slenge et blikk bakover for å sjekke hvordan vannstrømmen til propellen ser ut. Sitér dette innlegget Link to post
maskinisten71 Svart 17.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2012 Det kan være at trimpoten/giveren på motoren har kommet i ulage, sjekk om skruene sitter skikkelig fast og juster hvis den har forskjøvet seg. ~~maskinisten Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 17.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2012 (redigert) Aha takker, ville trodd den giveren var temmelig stabil. Hvor står denne på motoren? Redigert 17.Juni.2012 av boati (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
maskinisten71 Svart 17.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2012 Vet ikke eksakt på motoren din, men trim givere pleier å sitte i nærheten av der tilt stempelet er festet på motoren, kan godt tenkes at du må tilte motoren helt opp for å komme til den. Men uansett vil det være en ledning som forer ned til den, tilt opp og se i det området der stammen på motoren på en måte foldes inn i mot motorbraketten.. ~~maskinisten Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 17.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2012 Vet ikke eksakt på motoren din, men trim givere pleier å sitte i nærheten av der tilt stempelet er festet på motoren, kan godt tenkes at du må tilte motoren helt opp for å komme til den.Men uansett vil det være en ledning som forer ned til den, tilt opp og se i det området der stammen på motoren på en måte foldes inn i mot motorbraketten.. ~~maskinisten Det høres mest sannsynlig at dette er årsaken ja. Takk for hjelpen så langt :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.