eiaro Startet 17.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 17.Juni.2012 Jeg skal skifte olje for første gang og er usikker på om koblingen jeg finner for å skru på pumpen er den rette. Den eneste koblingen jeg finner med rette gjenger er helt bak på motoren på babord side, like ved den hvite koblingsboksen. Lastet opp et bilde av koblingen her: https://baatplassen.n...9/wp_000066.jpg Sitér dette innlegget Link to post
eiaro Svart 18.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2012 Ingen som har hatt en gammel D4.2L før D-Tronic som kan hjelpe? Sitér dette innlegget Link to post
Trude III Svart 18.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2012 Hei, Jeg har en 1997 4.2L. Husker ikke helt nøyaktig men uttaket er i bakkant av bunnpanna og røret / slangen er trukket opp til toppen av motoren. Sitter en messingkobling i enden. Jeg har tatt av denne og setter i en el. pumpe ved oljeskift. Mvh Trude III Sitér dette innlegget Trude III Link to post
Rotax Svart 18.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2012 Jeg har også hatt en slik motor. Benyttet aldri den slagen som Trude III beskriver, men konstatert at den lå der. Jeg benyttet en vakuum pumpe fra Biltema med slange ned i peilehullet. Fungerte fint, bare man passet på at slangen ikke bøyde seg opp og sugde luft. Sitér dette innlegget Link to post
Akora Svart 18.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2012 Hei Det er rett stuss du har funnet. Du får kjøpt originalt en adapter som passer over de gjengene der. Forøvrig så gjør det samme jobben å feste en slange på den lille stussen, slik som du har gjort. Skulle Mercruiser fått fart på salget av den adapteren, burde de ikke hatt denne lille hendige "stussen" på. Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 18.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2012 Jo det ser ut til å være rett stuss, den sitter riktignok mye høyere på min 2002 modell, jeg kjøpte original pumpe som skrues rett på stussen. Helt greit å bytte olje med denne pumpen, men ikke gjør den samme tabben som jeg gjorde første gang. Endestussene på min pumpe er gummi som er presset inn på messingrøret, og når jeg pumpet varm motorolje smokket den ene enden av med deilig oljesøl som resultat. Har satt slangeklemmer på stussene for å unngå dette igjen. Sitér dette innlegget Link to post
eiaro Svart 18.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2012 Takk for alle svar! Fikk ut 11 liter ca og er godt fornøyd. Takk for hjelpen. :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.