.thumb.jpg.044233fd876dcd1cf556aadf5c8b3727.jpg)
Solseng
W_Bora skrev 15 minutes ago:Jeg mener de ikke burde legges ut i det hele tatt, men har forståelse for at noen ønsker dette tilbudet. Men da er det nøtt til å være førstemann til mølla prinsippet. Noe som min egen forening praktiserer med sine bøyer. Det er også håpløst for folk og skulle forholde seg til forskjellige bøyereglumang rund kysten. Ligger bøyene i gode uthavner så må de være for alle, ellers bør de fjernes! De skal ikke ligge ut til hinder for almen ferdsel. Så enkelt er det etter min mening...
...Men desto større grunn til å slåss for at vi ikke for samme tilstander i Norge!!
Ja. Jeg satte ut ny moring med ile, tau og blåse/bøye her forleden. Fikk en lokal entrepenør med båt og kran til å sette ut. Kostet rundt 5000,-. Her hvor jeg bor og båter, er det spesielt en øy som byr på spesielt gunstig beliggenhet i forhold til vær og vind. Hvis det var slik at det var nokså fritt frem, så kunne jeg saktens betalt 5000,- for å få min egen private bøye der ute. Men hele ideèn er bare for dum til at jeg engang tenker tanken. Hele bøyekrigen er faktisk noe i nærheten å beregne. Å holde kostnadene ved bøyeutsetting/vedlikehold foran seg som argument er omtrent like dumt som tanken om min egen private bøye der ute...