Jump to content

Kvalitet på gummibåt

teris

Recommended Posts

Hei!

Jeg var i samme situasjon i sommer. Undersøkte veldig mye av det som er på markedet. En forhandler jeg snakket med førte både Zodiac og Aquaquick og han sa at Zodiacen etter hans mening ikke var vært det ekstra den kostet. Han sa også at duken er tykkere på Aquaquick. Husker ikke hvilken Zodiac det ble sammenlignet med men det var vel den som lå nærmest i pris med ellers sammenlignbar utførelse. Jeg endte opp med en Aquaquick MS 300 med finerdørk og oppblåsbar kjøl. Denne båten er jeg godt fornøyd med sålangt selv om det ikke er det store erfaringsgrunnlaget.

:confused:

Skal anskaffe med ny gummibåt/ rib ca 9 fot.

Har sett på Aquaquick og Zodiac. Da pris forskjellen er ganske stor lurer jeg på om kvalitetsforskjellen er like stor.

Er det noen her på forumet som som har erfaring og råd til ny bruker.

<{POST_SNAPBACK}>

Har en gummjolle av merket Aquaquick MS 265.

Båten har oppblåsbar kjøl og 3- delt finer dørk.

Har kun brukt den en sesong men er så langt fornøyd. :smiley:

I foretningen hvor jeg handlet hadde de Quicksilver og Aquaquick, ble anbefalt av selger å kjøpe den jeg gjorde.

Mener å huske at jeg betalte rett under 7000,- for jolla.

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

64kg?

kanskje du bør vurdere denne? http://www.valleymarine.ca/boats/bombard/ax2000.htm

kr. 11000 er vår pris.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er vel ikke helt rett å sammenligne vekten på en 2.2m RIB mot en 2.7m, men skal innrømme et disse båtene er lettere i forhold til andre jeg har sett på.

Hva er prisen på følgende båter da

9' AX4000

Og

10.2' AX5000

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Det er vel ikke helt rett å sammenligne vekten på en 2.2m RIB mot en 2.7m, men skal innrømme et disse båtene er lettere i forhold til andre jeg har sett på.

9' AX4000

Og

10.2' AX5000

<{POST_SNAPBACK}>

Heisan !

Det er vel så viktig hvilken gummitype som er brukt ! PVC båter løser seg opp over tid av eksos. Greit å vite særlig hvis båten henger i daviter eller snap der eksosen sirkulerer. Hypalon/neoprene er gjennomfarget materiale som er farvebestandig og tåler eksos.

Bare et tips.

Du `ække ekte sjømann før du har en tohatsu på hekken!!!

9' AX4000

Og

10.2' AX5000

<{POST_SNAPBACK}>

Kjenner ikke modellene du referer til.

Ellers er Aerotech dørk "in" for de som nøyer seg med et kompromiss.

Atle

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...