Muggebigge Startet 18.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 18.Juni.2012 (redigert) Det går mot motorbytte i min gamle Polar 22. Det blir i så fall overgang fra Albin O21 til Marna MB10A. Den gamle Albinmotoren har et styringspanel med en hendel som trekkes ut eller trykkes inn, alt ettersom man vil øke eller senke hastigheten til motoren. Giret kommer opp fra dørken (se bildet): Denne løsningen er original, men i grunnen ganske tungvint når man skal finmanøvrere seg inn og ut av båthavner. Derfor lurer jeg på å sette opp en kontrollboks hvis jeg bytter motor. Heldigvis så fant jeg noen nye i gammel stil. Det produseres fortsatt både enkle og doble: Men hvor skal jeg feste den? Rattet er sidemontert på babord side, og dermed bør kontrollpanelet stå i nærheten der. Samtidig er favorittstyreposisjonen akter: Dermed hadde det vært kjekt å rekke fram til gass og gir også fra denne posisjonen. Mulig det beste stedet er på babord benk, men da vil i så fall kontrollboksen stå i veien for all passasjen mellom motorkassen og benken på denne siden. Noen som har andre forslag, eller bilder av andre løsninger? Gode råd og illustrasjoner taes imot med takk. Redigert 18.Juni.2012 av Muggebigge (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.