Jump to content

Erfaringer på havseilas med små barn?

Morten_L

Recommended Posts

Planene for sommerens seilas begynner å bli klare :smiley:

Planen er å seile fra Kristiansand til Skagen en av dagene første helga i juli, men jeg lurer på hva folk har av erfaringer med små barn på havseilas?

Jeg skal ha med min sønn på 14 måneder på turen (har selvsagt værforbehold) han er "vokst opp" ombord, men har ikke vært med på havseilas før. Båten er en 40 fots Jeanneau Sun Fizz.

Jeg tenkte å dra på ettermiddag/kveld litt før han skal legge seg så han forhåpentligvis får sove mest mulig av turen. Planen så er kortere dagsettapper fra Skagen langs Sveriges vestkyst til Koster eller så før vi stikker nesa hjemover igjen.

Vi har gått med begge ungene før de ble et år. Har gått helt fint selv om vi har ganske aktive unger. Vi har forberet de noen dager før på at vi skal seile lenge. Vi har gått på morgenkvisten da vi har synes det var lettere. kommet ned på ettermiddag/kveld spist og fått en god natt søvn. Seile på natten er veldig greit men med ungene blir man litt døs dagen etterpå. Vi ligger da normalt to netter når vi kommer fram.

Når vi har gått over med litt "dårlig" vær har vi prøvd å gjøre noe koselig sammen rett etter ankomst. Dette er ofte på hjemturen da man ikke kan velge dag så mye. Det har vært å sitte sammen å se på en film mens de har spist så mye smågodt de har orket. Rart med det, det er filmen og så mye goderi som sitter igjen! Ikke sjøen!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...