Kaptein Knudsen Startet 18.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 18.Juni.2012 Har fått gnaget hull i familiens Aquaquick gummibåt. Fortøyningen lå og gnisset inni baugen og dermed kom vi til flat baug... Har kjøpt inn tokomponent lim, PVC og aceton, men de to små hullene sitter utfordrende til - helt inn til kanten på gummilisten som går rundt båten. Noen råd om hvordan dette bør lappes? Bør jeg evt. snitte opp og legge lapp innenfra? Sitér dette innlegget Link to post
Kavaler RS500 Svart 19.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2012 Innlegget var postet under falsk identitet og vedkommende er permanent suspendert fra baatplassen. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Knudsen Svart 19.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2012 (redigert) Bruk godt med lim å legg ei stripe pvc duk over. Du har vært uheldig med plasseringen av hullet ser jeg, men med ett tykt lag lim så skal det nok bli tett det der :) Iflg. "lime-guiden" fra Govi skal man legge på lim i tre separate strøk på både lapp og båt (som skal bli "klebrig" men ikke klissete før man legger på nytt). Jeg får prøve og se... hvis ikke er det på an igjen. Takk for tips! Redigert 19.Juni.2012 av Kaptein Knudsen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 19.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2012 Jag hadde tilsvarende skade, i beita for noe annet i ferien vasket jeg med vodka og la på et godt lag med tech7 + en gummilapp. Det er tett ennå etter fire fem år Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Tor Arild Svart 19.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2012 Hadde en lik skade - og brukte selv limerådene med tre strøk lim. Fylte også litt luft i pontongen slik at formen var mer riktig - men uten at det ble noe særlig luftpress. Funket som bare det. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 19.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2012 Skal til og lappe en Zodiac, hvor stor bør lappen være, eller er det samme f.. bare den dekker skaden? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.