Jump to content

Kan Eberspächer fuelpumpe overhales?

mikkel

Recommended Posts

Det ser ut til at fuel-pumpen til min D2 Airtronic har tatt kvelden. Har tatt den med hjem og satt 12 volt rett på, uten at det virker å gi noen respons. Jeg ser at pipene i begge ender kan skrues løs, men ut over det virker det som den ikke er laget for å åpnes. Eller tar jeg feil? Har forsøkt å finne noe info på nettet, men med magert utbytte.

Så spørsmålet mitt er da: kan denne overhales/repareres/åpnes, eller er det bare å finne frem Visa-kortet og besøke nærmeste forhandler?

Mikkel

Jo, den SKAL pumpe med pulser. Så jeg antar det sitter en spole og noe greier inni der som får en krampetrekning hver gang den blir truffet av 12 volt. Men min er død... det virker som den har satt seg fast. Får finne fram slegga i morgen og opptre litt truende, så kanskje jeg kan lure den til å komme på bedre tanker. Hvis ikke, så kommer det feriepenger mot helgen.

Redigert av mikkel (see edit history)

Min var akkurat lik, satt fast i gammel dritt på innsiden.

Funket hvis jeg kakket til den, men bare for en kort periode. Plukket den fra hverandre og sert ok ut nå. Skal teste imorgen :-)

mvh

bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

@Bavaria32Sport: min pumpe ser ut som på bildet i linken til phjens - er din sånn? I tilfelle - hvordan har du fått tatt den fra hverandre? Bilder? :)

@phjens: så den linken mens jeg var på nett og kikket, så det er godt mulig jeg følger ditt eksempel.. etter ferien. Nå blir det varmt og sol og deilig, så hvem trenger vel varmeapparat da,,, ?! ;)

Nei, dessverre ikke lik.

Dog er min nå ok etter å ha tat den fra hvernadre og satt sammen 6 ganger. Og funker som jernet!! Aldri hatt så høy effekt på kokeapparatet..

Her er bilde av min pumpe: http://www.kuranda.co.uk/chandlery/fc1-fuel-pump-4.htmlDigg

mvh

bavaria32sport

Redigert av Bavaria32Sport (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...