mikkel Startet 18.Juni.2012 Del på Facebook Startet 18.Juni.2012 Det ser ut til at fuel-pumpen til min D2 Airtronic har tatt kvelden. Har tatt den med hjem og satt 12 volt rett på, uten at det virker å gi noen respons. Jeg ser at pipene i begge ender kan skrues løs, men ut over det virker det som den ikke er laget for å åpnes. Eller tar jeg feil? Har forsøkt å finne noe info på nettet, men med magert utbytte. Så spørsmålet mitt er da: kan denne overhales/repareres/åpnes, eller er det bare å finne frem Visa-kortet og besøke nærmeste forhandler? Mikkel Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 18.Juni.2012 Del på Facebook Svart 18.Juni.2012 Kan ikke tenke meg at denne kan åpnes. Har byttet en gang og dette er nok en "engangspumpe". Anså det som bortkastet å begynne å pille på den. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 18.Juni.2012 Del på Facebook Svart 18.Juni.2012 (redigert) Er det noe alla samme pumpe som for min Wallas 90U? ser engangs ut, men lar seg åpne med 12mm påipe i hver ende. Plenty med dritt inne i pumpa. mvh bavaria32sport Redigert 18.Juni.2012 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 18.Juni.2012 Del på Facebook Svart 18.Juni.2012 Men skal ikke dem pumpene fungere kun ved spenningsforskjeller? Så den gir ett lite pump hver gang strømmen går på, så må den av for å gå på igjen? Prøv å koble pumpa inn og ut mange ganger så pumper den nok. Sitér dette innlegget Link to post
mikkel Svart 18.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2012 (redigert) Jo, den SKAL pumpe med pulser. Så jeg antar det sitter en spole og noe greier inni der som får en krampetrekning hver gang den blir truffet av 12 volt. Men min er død... det virker som den har satt seg fast. Får finne fram slegga i morgen og opptre litt truende, så kanskje jeg kan lure den til å komme på bedre tanker. Hvis ikke, så kommer det feriepenger mot helgen. Redigert 18.Juni.2012 av mikkel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 18.Juni.2012 Del på Facebook Svart 18.Juni.2012 Min var akkurat lik, satt fast i gammel dritt på innsiden. Funket hvis jeg kakket til den, men bare for en kort periode. Plukket den fra hverandre og sert ok ut nå. Skal teste imorgen :-) mvh bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
phjens Svart 19.Juni.2012 Del på Facebook Svart 19.Juni.2012 Jeg kjøpte ny pumpe til min Eber D3L her.Under halv pris i forhold til nettbutikkene hjemme. http://www.ebay.co.uk/itm/EBERSPACHER-D2-D4-AIRTRONIC-12V-DIESEL-HEATER-FUEL-PUMP-/120888876284?pt=UK_Sound_Vision_Other&hash=item1c2589dcfc Sitér dette innlegget Link to post
mikkel Svart 19.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2012 @Bavaria32Sport: min pumpe ser ut som på bildet i linken til phjens - er din sånn? I tilfelle - hvordan har du fått tatt den fra hverandre? Bilder? :) @phjens: så den linken mens jeg var på nett og kikket, så det er godt mulig jeg følger ditt eksempel.. etter ferien. Nå blir det varmt og sol og deilig, så hvem trenger vel varmeapparat da,,, ?! ;) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 19.Juni.2012 Del på Facebook Svart 19.Juni.2012 (redigert) Nei, dessverre ikke lik. Dog er min nå ok etter å ha tat den fra hvernadre og satt sammen 6 ganger. Og funker som jernet!! Aldri hatt så høy effekt på kokeapparatet.. Her er bilde av min pumpe: http://www.kuranda.co.uk/chandlery/fc1-fuel-pump-4.htmlDigg mvh bavaria32sport Redigert 19.Juni.2012 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.