Jump to content

Vann i retur TCM toalett, hva er vanlig?

Laguna25

Recommended Posts

Hei

Hva er vanlig mengde vann i toalett etter kjøring av kvernepumpe på et el. toalett.

Jeg pumper ut vannet til tank så går det ca. 4-5 min så er skåla fylt opp igjen til sånn

vanlig stand når det skal brukes,inntak fra sjø er stengt.har også prøvd når båten ligger på land,vannet kommer tilbake.

Skal det være en tilbakeslagsventil i el pumpa eller på slangen?

Er ikke noe særlig med vannet som skvalper rundt når jeg kjører.

er det tilbakeslag av septikvann? -nå har jeg kun erfaring med manuelle toalett, hhv tmc og jabsco, men en skulle tro at også el-toalett har en jokerventil som hindrer tilbakeslag i skåla. Denne kan bli utett slik at "leppene" ikke tilsutter hverandre skikkelig. Det skjer med tiden. mulig også at noe har satt seg fast så den står litt åpen. Du har jo også åpenbart ikke umiddelbart fall hele veien til tanken, siden det står vann i slangen.

Jokerventilen sitter normalt i overgangen mellom pumpe og slange til tank eller i sjøen, men i selve pumpedelen. Høres ut som du skal få glede av å skru litt toalett :) Det er uproblematisk med engangshansker og platpose som underlag og ei bøtte å legge deler i. Dersom septiksalngen stiger etter pumpen bør du nok være forberedet på at det kommer vann ut når du skrur opp greierne. Pakningskit får du kjøpt og må byttes med noen års mellomrom.

Hei

Ja da hørest det ut at det blir jobb med demontering og skifte deler, må nok

til med en luftkompressor å prøve blåse vannet til tank.

Det høres mer fornuftig ut at det bare skal være litt vann nederst så

Det dekker innløpet til pumpen for å slippe lukt.

Ikke koselig med vann skvulpende rundt i kabinen uanset om det bare er sjøvann

etter spyling av toalett.

Hei

Om du søker på mitt nick og "hatar TMC" finn du litt om det møkkaproduktet du spør om.

På vårt toalett var lekkasjen langs akslinga, men når inntaket på båten din er stengt skal ikkje det vera problemet.

Mitt råd er å kasta toalettet på dynga først som sist. Då sparar du deg for mange problem og mykje irritasjon i framtida.

Ask

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...