Polarn Startet 19.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 19.Juni.2012 (redigert) Har et problem som er ganske irriterende. I grov sjø og vind så står sjøsprøyten over hele båten. Det lekker da vann inn mellom kalesje og frontvidnu. Lurer på om det er noen som har en grei løsning på dette for å få det skikkelig tett? Redigert 19.Juni.2012 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Hafrsfjord Svart 19.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2012 (redigert) Var en tråd om dette for ikke lenge siden. Montere en aluminiumsskinne øverst på vindskjermen. https://baatplassen.no/i/topic/91586-viksund-880-sjoe-vert-pressa-inn-mellom-vindskjerm-og-kalesje/ Redigert 19.Juni.2012 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 19.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2012 Montere vinkeljern ja, ser for meg et vinterprosjekt på det da. Hva med borrelås, er det noen som har testet det? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
boati Svart 19.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2012 Prøv en 90gr gummilist klemt i mellom kalesje og vindskjerm. Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 19.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2012 (redigert) Eg kjøpte aluvinkel på byggehandelen, 45graders vinkel ca.1mm tykkelse.Bora hol i den og monterte den under kalesjeknappene. Tok meg ein time. kan ta bilete i morgen og legge ut. Redigert 19.Juni.2012 av ut mot havet (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 19.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2012 Ja, gjerne det Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
ut mot havet Svart 20.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2012 htthttps://baatplassen.no/bildearkiv/23/23406/004.jpgp://baatplassen.no/bildearkiv/23/23406/002.jpghttps://baatplassen.no/bildearkiv/23/23406/003.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 20.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2012 Må nok rette den litt for deg :) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
ut mot havet Svart 20.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2012 (redigert) Ja eg hadde store problemer med å få bilete inn på, fått ny datamaskin som har litt ulikt oppsett. Håper bileta er til hjelp. Redigert 20.Juni.2012 av ut mot havet (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 20.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2012 Ja, jeg ser godt hva det er for noe. Gulvlist. Dette har hjulpet så det har blitt 100 % tett? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
ut mot havet Svart 20.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2012 Har ikkje fått testa det ennå, er ikkje sikker på at det løyser problemet 100% men det vil nok hjelpe. Lista vil nok avise ein del av sjøspruten men skal ein vere heilt trygg på at det ikkje kjem inn ein dråpe under ekstreme forhold så må ein brette ein kant bakover kalesjen, men da får ein problem med å løsne den. Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 21.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2012 (redigert) Jeg fikk en blikkenslager til å lage en aluminiumsprofil på en Master jeg hadde. Det fungerte veldig bra. Den ble skrudd og limt fast i kalesje festene og knekt så vannet ikke skylte opp under kalesjen. Den var som en (slapp) L (vannet stoppet under L èn). Tror Nidelv 28 har noe sånt orginalt(Håper det var forstålig) Redigert 21.Juni.2012 av Sitrin (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Fjellmatros Svart 21.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2012 På kalesjen min så er det glidelås mot vindskjermen, så ligger det en leppe over glidelåsen som er festet med borrelås. 100% tett Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 21.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2012 Har ikkje fått testa det ennå, er ikkje sikker på at det løyser problemet 100% men det vil nok hjelpe. ...................... Brukte du noe mellom lista og vindskjermen.... sika, tec7, gummipakning eller ....? Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 21.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2012 (redigert) <p>Eg har ikkje brukt lim eller noko anna, kunn festa under knappene. Vil prøve det slik først. Eg har også to glidelåser mot vindskjerm og det er der lekasjen er størst. Redigert 21.Juni.2012 av ut mot havet (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 21.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2012 https://baatplassen.no/bildearkiv/23/23406/025.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.