Hank Startet 28.Januar.2005 Link til dette innlegget Startet 28.Januar.2005 Hei, Har kjøpt en båt der motorkassen er kledd med et blybelegg innvending. Forrige eier betalte visst ca. 4000 kr for dette. I tillegg er kassen kledd med vanlige støymatter. Ulempen med dette er at kassen bokstavelig talt har blitt blytung og er meget vanskelig å løfte på. Har derfor vurdert å fjerne blybelegget. Vet noen om jevngode erstatninger? Jeg kan jo ikke bedømme hvordan lydnivået var før, men selv med bly bråker motoren mye på høyt turtall. Hvis noen har erfaringer med blybelegg og støydemping hører jeg gjerne fra dere! Hilsen Henrik Sitér dette innlegget Link to post
Intruder Svart 28.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2005 Heisan, søk i emner etter støydemping. Mener dette temaet er mye debatert. Intruder Sitér dette innlegget Link to post
Nibba Svart 28.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2005 I isolerings bransjen brukes en matte som heter soundstop , svart gummi matte som er bly tung. Den har samme effekt som bly. Fjerner du denne matten, vil du få mye mer støy i båten. Jeg ville ikke fjernet den selv om motorkassen er "blytung". Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.