Jump to content

Kjøpsråd, Antares 650 sprekker i dekk?

fisken74

Recommended Posts

Er på jakt etter ny båt. Har ikke så mye erfaring med plastbåt, håper at noen her kan hjelpe.

Har sett på en Antares 650 2009 mod. Oppdaget sprekker i dørken i forkant av luke til bensintank (se bilde).

fdc012197185854.jpg

Det var sprekker på begge sider mot inngang til styrehus. Selger sier at disser sprekkene bare er i gelcoaten og ikke har noen betydning.

Han hadde også kontaktet forhandler om disse sprekkene tidligere, der ble han fortalt at dette var en vanlig på Antares 650 og at det ikke ble dekket av garantien.

Er det noen som har erfaring med slikt? Er dette noe som må utbedres, og evt. hva vil dette koste?

Redigert av fisken74 (see edit history)

Har sånne på min båt også(ikke antares) Fått beskjed om at det er akkurat der båten "knekker" når du treffer bølger, så det er litt bevegelse. Jeg har sett at flere båter har disse sprekkene(krakeleringene. Den ene hos deg så litt dypere ut enn det jeg har sett da.. Om det er farlig vet jeg ikke på den. Men det er nok ikke så uvanlig nei..

Håper noen retter meg om jeg tar feil. da har jeg blitt lurt!

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Slike sprekker, eller krakkeleringer som det heter kommer av at båtene blir belastet på disse stedene. Ofte skjer dette rundt rekkestøttene på billige seilbåter, og skyldes der at dekket er litt tynt og det sprekker når det beveger seg.

Riktig som glalaksen skriver at dette kan skje i bølger. Det har heller ikke noe strukturell betydning, men jeg ville sett etter en uten disse sprekkene da den kan være bygd med litt mer glassfiber, eller mindre brukt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...