fjordholmen Startet 20.Juni.2012 Del på Facebook Startet 20.Juni.2012 Noen som har erfaring med smart tabs, på ibiza 19" Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Juni.2012 Del på Facebook Svart 20.Juni.2012 De virker på andre tilsvarende båter - så mitt svar er ja. Har selv erfaring med de på liten RIB, og er vel en av de bedre tingene jeg har vært borti for å løse problemet treg i plan/ustabil gange i toppfart Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.Juni.2018 Del på Facebook Svart 24.Juni.2018 (redigert) Oppdaterer denne gamle tråden med en ny erfaring jeg har montert smart tabs på enk Zodiac Yachtline RIB vi hadde for noen år siden. Var veldig fornøyde med de den gang jolla vi har i dag er en litt større Zodiac Cadet RIB. Synes den har vært litt treg i plan på tross av nok motor. Fant ut at jeg skulle teste en billig og enkel løsning. Så jeg monterte LZ Hydrofoil på motorens kavitasjonsplate. Tok vel ca 30 minutter å sette på. Den største hindringen er mental: å borre 4 6mm hull i kavitasjonsplata på motoren. Effekten av denne enkle løsningen til 199 kroner er minst like bra som Smart Tabs. Jolla planer mye lettere, jeg kunne justere tilten på motoren ut, toppfart økte og jolla er mer stabil på alle måter. Fantastisk bra rett og slett ?. Redigert 24.Juni.2018 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 24.Juni.2018 Del på Facebook Svart 24.Juni.2018 Tror du denne LZ hydrofoilen vil hjelpe på min suzumar 270 jolle med 6 hk? 2 voksne presser den kanskje opp i plan med rett vektfordeling.... Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 24.Juni.2018 Del på Facebook Svart 24.Juni.2018 Fiffig sak det der! Men, er det ikke merkelig at produsentene ikke lager dette som standard på motorene? Mener, såpass liten greie med så stor positiv virkning? Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Bitteliten Svart 25.Juni.2018 Del på Facebook Svart 25.Juni.2018 Jeg vil tro kavitasjonsplata fra produsent er kompromisset der motoren skal passe inn i alle mulige konfigurasjoner. @Horst det kan jeg ikke svare på - det du risikerer om det ikke virker er 4 små hull i kavitasjonsplata som trolig ikke har annen negativ effekt enn det visuelle. Her er noen andre som også er happy Sitér dette innlegget Link to post
FLS Svart 25.Juni.2018 Del på Facebook Svart 25.Juni.2018 Interessant! Hvor kjøpte du hydrofoilene til 199;- Bitteliten? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.Juni.2018 Del på Facebook Svart 26.Juni.2018 https://www.watski.no/Hydrofoil-LZ-11bUz/?nosto=frontpage-nosto-1 Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 26.Juni.2018 Del på Facebook Svart 26.Juni.2018 Hei Interessant. Trur du slike vil gjera at min PolarCirkel 15 planar lettare med tung last? https://baatplassen.no/i/topic/142359-propell-til-polarcirkel-15-50-hk-evinrude-e-tech/?tab=comments#comment-2034929 Eg synest at lakken på påhengsmotorar er imponerande sterk. Spesielt om ein samanliknar med lakken på innenbordsmotarar (som rett nok blir mykje varmare.) Eg kvier med difor til å bora hol i kavitasjonsplata. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.Juni.2018 Del på Facebook Svart 26.Juni.2018 (redigert) Jeg kan bare dele mine egne erfaringer Hvordan det vil fungere på andre båter vet jeg ikke - men jeg var overrasket over hvor stor positiv endring det ble på min båt. Hva med denne? Monteres uten skruer https://www.watski.no/Starfire-11qOv Redigert 26.Juni.2018 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.