haavard123 Startet 20.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 20.Juni.2012 Hei! Onkelen min tok båtførerprøven som valgfag på ungdomsskolen for 25 år siden ca. Dette kortet er blitt revet i to deler, og du kan ikke se så godt bildet. Spørsmålet er, hvis han vil få nytt kort, hvordan kan han få det? For hans ligger sikkert ikke i en database, med tanke på at dette er 25 år gammelt. Noen ideer til hva han kan gjøre? Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 20.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2012 Send epost til Norsk Test og høyr. Eg tok mitt på skulen i '98. Hadde sjølvsagt forsvunne for lenge sidan. Sende ein epost til Norsk Test og fekk eit nytt plastkort. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Bearded Beast Svart 20.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2012 http://www.norsktest.no/bfp/ Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 20.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2012 Send det du har igjen av båtførerbeviset+passbilde+søknad om duplikat.. Nettop gjort det selv Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Oteren Svart 20.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2012 Hva skal du bruke et nytt (lese)bevis til? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 20.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2012 Mitt var ødelagt og i papirutgave. Greit å ha et som funker nå når det er påbudt. Det gamle tålte ikke vann.. Mitt ble dessverre stjålet rett før jeg sku sende det inn. Det ga meg mye ekstraarbeid. Måtte finne det gamle vitnemålet, hvor det beviste at jeg hadde tatt kurset. Irriterende at båtforeningen ikke fører register for hvem som har tatt det. Jeg måtte nesten ta det på nytt.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Oteren Svart 20.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2012 Nå tenkte jeg mest på trådstarter, onkelen trenger vel bare å bevise at han er gammel nok. Trenger ikke beviset da. Jeg har beviset i en skuff, tror sannelig ikke at det har vært på sjøen noensinne. Sitér dette innlegget Link to post
Scribel Svart 26.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2012 Båtlappen gjelder de som er berørt av dette: Vedtaket gjelder for alle født 1. januar 1980 eller senere, som skal føre fritidsbåt med lengde over 8 meter eller som har motor med effekt mer en 25 hk. Kanskje sjekke sine kunnskaper alikevel. Sjekk noen gratis eksamensspørsmål til båtførerprøven her. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 26.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2012 (redigert) Har akkurat fornyet mitt også - som var fra 1979. Det gamle var i god stand, men skal leie seilbåt i middelhavet og utleiefirmaet ba om dokumentasjon på ferdigheter. Da var nytt båtførerbevis m/engelsk tekst greit å fremvise, sammen med VHF/SRC etc... Det holdt det Redigert 26.Juni.2012 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 26.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2012 Hvor fort kom det? Har ikke fått mitt ennå.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Poseidon Svart 26.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2012 ....., men skal leie seilbåt i middelhavet og utleiefirmaet ba om dokumentasjon på ferdigheter. Da var nytt båtførerbevis m/engelsk tekst greit å fremvise, sammen med VHF/SRC etc... Det holdt det Da har du vært heldig Det viser seg nemlig at stadig flere utleiefirma i Middelhavet avviser de norske båtførerbevisene. Grunnen er at man ikke har noe som helst krav til praktiske ferdigheter for å få slike bevis . . . . . Løsningen kom ved at Trond Giske i april 2011 signerte en avtale om ICC "International Certificate of Competence" på Norges vegne, og nå i disse dager begynner man å utstede det nye "Båtførersertifikat ICC". Baatskolen POSEIDON er forøvrig den første båtskolen i Norge med godkjenning for ICC. Det finnes mer info på sjøfartsdirektoratets hjemmesider. - - - - Det du nevner om SRC/VHF er også viktig, for der har man et lignende forhold ved at de gamle norske VHF-sertifikatene heller ikke blir godtatt av alle utleieselskap, nå er det SRC som gjelder! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
"Mathilde" Svart 26.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2012 Hvor fort kom det? Har ikke fått mitt ennå.. Tok ca 14 dager, men jeg skrev at det hastet - pga omstendighetene som nevnt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.