Jump to content

Dateline Bikini/ suzuki 90dt propel spørs.

Buhu

Recommended Posts

Hei!

Har en Dateline bikini med en suzuki dt90 motor(99mod). har problemer med at motoren går på turtallssperren på full gass. også med 3 i båten. stemmer det at denne sperrer på 6000?

har prøvd å lese av hvilken propell som står på denne, men nesten umulig å tyde. regner med at denne er en orginal alu prop.

Så spørmålet mitt er hvor mye kan jeg gå opp i størrelse, grader på bladene?

noen som har erfaring med denne båten pg denne type motor?

Kunne tenkt meg en stål prop. Båten gjør akkurat 40 knop før den sperrer.

Takker for svar på forhånd=)

Dette er langt utenfor mitt kompetanseområdet, men jeg er god til å slå opp. Har servicemanualen til denne motoren og det er ut som om den ble levert med følgende propeller:

13,5 x 15

13,25 x 17

13 x 19

13 x 21

Aner ikke om det hjelper, men nå har du det i alle fall.

Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen.

Hvis du går på: www.progressing.no/propell/ib.htm Det gikk ikke å legge siden som link.

På høyre side i det lyseblå feltet står det: Beregning. Der kan du laste ned et skjema som du kan fylle ut og sende til gutta på progress, så lager de en som er optimal for den båten og motoren.

Men du må være nøye med å få riktige mål :smiley:

Jeg fikk laget en Ballistic propell hos de til en 90 hk Tohatsu, som satt på samme båt som du har.

Den gikk so ei kula med den, helt til jeg nådde 46-47 knop. Da begynte den å chinewalke, (danse fra side til side) noe som ikke var spesiellt gøy :wink:

Vet ikke hvor du bor, men progress holder til i Oslo.

Mvh Ørjan

Redigert av FlyingDutchman (see edit history)

Tusen takk for svar! dette hjalp mye. båten er en 1996 modell, dog noe usikker på om denne er orginal eller ikke.

Ser at det er litt begrenset utvalg av 13 1/4 prop, men viss denne motoren ble levert med 13,5 og 13,25 åpner det seg mange fler muligheter! bare litt usikker på plassen, ser at jeg har ca 2 cm klaring.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...