Leon KAD502 Startet 20.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 20.Juni.2012 Var uheldig og få tauet til ankeret i propellen forrige helg, og så klart måtte det skjæres løs. Hentet opp anker og taustumpen etter to dager. Så alt er i orden så langt. Skulle gjerne kommet i kontakt med noen her inne som kunne ta på seg oppgaven og spleise tauet på nytt så jeg får nytt øye og feste ankeret i. Er det noen her som er dyktige på tauspleising av blytau som er flettet som kan hjelpe meg med det? Jeg bor på Brandbu, så om du bor ett sted på østlandsområdet så hadde det vært kjekt. Jeg kan komme hjem til deg med det eller der det måtte passe deg. Tauet er jo ganske tungt siden det er 50 meter. Ville sikkert koste en formue og sende det med posten. Noen som er intressert i å hjelpe en BP-venn? Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
suzumer 290 Svart 21.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2012 Hei :) er ikke så vanskelig å få til selv. jeg fikk det til med å se på denne videoen jeg brukte mål i utgangspunkt i verktøyet hans, da jeg ikke har dette settet. og jeg brukte en blomsterpinn og tape for å trekke tauet gjennom seg selv. lykke til (om du prøver å velge å prøve selv ) Sitér dette innlegget Link to post
bert Svart 21.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2012 Samme her, ikke spesielt vanskelig husk å fisk ut blykjærnen da blir det mye enklere. Sitér dette innlegget Link to post
bert Svart 21.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2012 Sitér dette innlegget Link to post
Leon KAD502 Svart 21.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2012 (redigert) Njaaaaa.... Jeg har forsøkt noen ganger, og det har aldri blitt bra. Jeg har brukt både tegninger og video før.Det der var jo en veldig bra video også. Hvordan få ut blykjernen? Bert virker som han har fått det til. Det ser veldig bra ut. Lurer litt på....... Redigert 21.Juni.2012 av Leon KAD502 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
bert Svart 22.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2012 Ja, det går nok bra.Det er lettest å snu tauet å spleise løkka i andre enden. Der er tauet ikke strekt og da er det lettere å få ut blykjærnen.lykke til... Sitér dette innlegget Link to post
Leon KAD502 Svart 25.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2012 Jo takk. Skal forsøke meg nå. Tror jeg kutter og spleiser det i den enden som var i bruk før, så får vi se hvordan det går uten og endevende tauet. Bruker den videoen som suzumer linket til. Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
bert Svart 25.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2012 Hei, hvis du går på youtube ligger det en der på norsk. Den brukte jeg søk på spleising .. Sitér dette innlegget Link to post
Leon KAD502 Svart 25.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2012 Ok, takk for tipset. Nå kom jeg ikke i gang med dette i dag allikevel. Finner ikke igjen spleisesettet. Får leite mer i morgen. Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.