carlitos Startet 20.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 20.Juni.2012 Heisann alle sammen. Det har seg sånn at jeg fikk en båt som skulle kastes for vel 4 år siden. Har nettopp hentet den hjem og skal begynne arbeidet med å få den klar for sjøen. Jeg har hatt problemer med å finne oversikt over modeller og årstall for å kunne identifisere den slik at jeg vet hvilke deler jeg skal kjøpe, hvor stor motor jeg kan bruke osv. Båten er en Rana, og det er alt jeg vet. Er det noen der ute som kjenner igjen denne båten og kan si meg hvilen modell og hvilket år den er produsert? På forhånd takk:-) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 21.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2012 Mener det der er en Rana 15 Tur, produsert fram til tidlig 80-tall på Rana Båtfabrikk. Da med rødt dekk / esing. Vil tippe at den fargen der tilsier at den er eldre. Noe data fins på boat.no: http://boat.no/asp/boats/show.asp?id=16119&mid=24829 , står her at den er beregnet for 10 hk. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
carlitos Svart 21.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2012 Takker for raskt svar. Jeg skal sjekke opp linken du la ved. Ha en fin dag videre:-) Sitér dette innlegget Link to post
Auskar Svart 23.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2012 (redigert) Vil også si det er en Rana 15 Men de som ble produsert med Rød dekk/esing og Gul/Orange skrog ble produsert så tidlig som i hvertfall 1975 En nabo hadde en slik, da med en 20 hk Mercury, en noe ustabil båt med "større" motorer. Ranaplast kan kanskje også gi svar: ta@ranaplast.no Redigert 23.Juni.2012 av Auskar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
carlitos Svart 23.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2012 Takker for svaret Auskar:-) Jeg har en 8 HK liggende som jeg tenkte å sette på. Tenker jeg ikke går for noe større (hadde vurdert 15 HK) da akterspeilet er ganske så lavt og ikke virker konstruert for noe særlig stor motor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.