Jump to content

Filolinblokk med hundsvott og skjøtelås. Arbeidslast og bruddlast.

Eureka

Recommended Posts

..jeg dette var vel opptil flere nye ord og uttrykk for dere motorbåtfolk :) det var det for meg også for noen måneder siden...

Jeg må bytte en fiolinblokk med hundsvott og skjøtelås på akterstagstrammingen. Den ene siden av skjøtelåsen henger ikke helt med og jeg tipper fjera er knekt.

Hvordan vet jeg hvilken max arbeidslast og bruddlast jeg skal ha på en ny? båten er som kjent en Comfort30.

-går den ann å bytte kun skjøtelåsen? blokka er nok gammel. Er det noen bytteintervall på slikt utstyr, selv om de ellers ser hele ut uten defekter?

-er jo besynderlig fristende å kjøpe biltema sin med bruddlast på 1700 kg og max arbeidslast på 700 kg til en fjert av prisen til andre kjente merker... hmm

Min erfaring med seilbåtutstyr fra biltema er ikke spessielt god, blokkene er helt OK, mens skjøtelåsene er ganske dårlige. Ville ikke kjøpt dette fra biltema.

Mest sannsynlig kan du bare bytte skjøtelåsen, og dette vil sikkert holde en stund. Selv sverger jeg til Harken, men dette er for dyrt i Norge, handler for halv pris i utlandet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...