Pål`ern Startet 21.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 21.Juni.2012 Har kjøpt meg en ny Garmin 526 kartplotter, og har brukt den 4 - 5 ganger. Når jeg skulle slå den på i dag skjedde det noe rart. Den slo seg på, men den fikk ikke opp noe kart. Jeg slo den av og på flere ganger, og jeg koblet den av flere ganger, men nei..kartet kom ikke opp. Jeg tok også kartbrikka ut flere ganger. Alt så normalt ut ellers. Så prøvde jeg igjen gang nummer 5 eller 6 og da kom kartet som det skulle. Jeg skrudde av og på noen ganger etter dette også, og da kom kartet opp hver gang. Hva kan dette være ? Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 22.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2012 Gremlins? :) Kan det være at kartbrikka ikke satt ordentlig i, eller at det var noe dritt på en av kontaktene e.l.? Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Lady B Svart 22.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2012 Jeg var borti det samme for et par uker siden på en Garmin 176. Slo på, men plotteren fikk ikke kontakt med satelittene. Jeg lot den bare stå på og etter ca. 25 minutter kom den plutselig igang igjen. Det virket som om det var en form for oppdatering. Det tok også en tid før den viste riktig tidspunkt. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 22.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2012 Hvor holder du til? Det er jo sendt ut varsel om at GPS systemet blir jammet på Vestlandet og i Nordnorge Kan det være forklaringen? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 22.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2012 Det er kun L2 som jammes. Sitér dette innlegget Link to post
Lett match Svart 22.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2012 Det er kun L2 som jammes. Du har sikkert rett, men det hjalp meg ikke mye til å forstå årsaken til at en kartplotter ikke viser kartene. Kan du utdype litt mer? Sitér dette innlegget Link to post
Pål`ern Svart 22.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2012 Hei igjen Jeg holder til i Osloområdet. Det virket som om det bare var selve kartet som ikke kom opp. Jeg mener og huske ( er ikke helt siker ) at posisjonen min kom opp, og også kompassgradene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.