Jump to content

Alarm på Suzuki DT55

Domex

Recommended Posts

Sjekk oljenivået, er nok garantert lite olje i den eksterne tanken !

Hvis du ikke helt vet hvordan du gjør dette tar du av motordekselet, ogsåser du etter en plastbeholder med en blåaktig olje med en strek der det står min og en strek der det står maks !

Er den under min, så reduseres motorkraften for at du ikke skal kunne kjøre tom for olje å skjære motoren og en høyfrekvent alarm starter og skrike !

Håper dette hjalp.

Ward

Redigert av Ward (see edit history)

Reparasjonsmanualen til alle Suzuki 2-taktere som ligger et annet sted på dette utmerkede forum sier:

"If the oil level switch is turned on for 10-seconds, engine speed will automatically be reduced to 3,000 rpm. While the caution system is activated, the buzzer will sound and the red "OIL LEVEL" lamp will light up".

Jeg ser at det er et par andre grunner til at alarmen skal gå også bl.a. oil-flow og overheat. Kan tenkes det er enda flere også.... Det ser ut som om turtallet kan gi deg et hint om hva som er galt.

mvh

Skjær i sjøen

(som fortsatt har 10 tommeltotter)

Redigert av Skjær i sjøen (see edit history)

Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen.

• 6 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...