Domex Startet 23.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2012 Hei Jeg har en Suzuki DT55. Her om dagen begynte det å ule en alarm fra gassen og motoren ga ikke full effekt. Hva kan det være? Sitér dette innlegget Link to post
Ward Svart 23.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2012 (redigert) Sjekk oljenivået, er nok garantert lite olje i den eksterne tanken ! Hvis du ikke helt vet hvordan du gjør dette tar du av motordekselet, ogsåser du etter en plastbeholder med en blåaktig olje med en strek der det står min og en strek der det står maks ! Er den under min, så reduseres motorkraften for at du ikke skal kunne kjøre tom for olje å skjære motoren og en høyfrekvent alarm starter og skrike ! Håper dette hjalp. Ward Redigert 23.Juni.2012 av Ward (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skjær i sjøen Svart 23.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2012 (redigert) Reparasjonsmanualen til alle Suzuki 2-taktere som ligger et annet sted på dette utmerkede forum sier: "If the oil level switch is turned on for 10-seconds, engine speed will automatically be reduced to 3,000 rpm. While the caution system is activated, the buzzer will sound and the red "OIL LEVEL" lamp will light up". Jeg ser at det er et par andre grunner til at alarmen skal gå også bl.a. oil-flow og overheat. Kan tenkes det er enda flere også.... Det ser ut som om turtallet kan gi deg et hint om hva som er galt. mvh Skjær i sjøen (som fortsatt har 10 tommeltotter) Redigert 23.Juni.2012 av Skjær i sjøen (see edit history) Sitér dette innlegget Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen. Link to post
Skjær i sjøen Svart 23.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2012 her er for øvrig linken til repair manual: https://baatplassen.n...l/#entry1139636 Sitér dette innlegget Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen. Link to post
Domex Svart 24.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2012 Oljetanken er full. Men jeg hadde full gass når det skjedde så var nok at den gikk varm. Rart fordi jeg akkurat har byttet impeller. Men kanskje det er tett i noen kanaler?? Jeg får bare holde meg unna full fart framover. Sitér dette innlegget Link to post
Chrome Svart 24.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2012 Samme med min. Da var det lite olje i min eksterne tank. Sitér dette innlegget Don't go through life, grow through life. Link to post
Redern82 Svart 22.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2019 Nå er jo dette en mannsalder siden at ble posta men siden du nettopp hadde bytta impeller tipper jeg det var biter av den gamle som tettet en kjølekanal eller en termostat som ha gått seg vrang ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.