HansT Startet 24.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 24.Juni.2012 Hei. Har ett lite en sylindret bensin agregat(800w) som jeg kunne tenkt meg og montert i "ny" båten som jeg får til høsten. Båten er en Risør 27 med ganske god plass i motorrommet, så plass messig så er det ikke no problem. Eksos er heller ikke no problem da eksos slange fra wallas og slikt passer på eksosen til agregatet. Men det jeg lurer på er sikkerheten rundt dette med å ha ett luftavkjølt bensin agregat i "kjellern". Har tenkt litt på dette med kjøling av agregatet, og ser for meg at en motorroms vifte som suger luft fra utsiden av båten og blåser luft bort på vifta til agregatet er en løsning på at det ikke går varmt, eller er den interne kjølevifta til aggregatet nok? som sagt motorrommet er ganske stort på denne båten og agregatet kommer i hovedsak bare til å bli brukt til lading av batterier og eventuelt litt støvsuging av båten når jeg ligger i uthvan uten mulighet til landstrøm. Grunnen til at jeg vil ha det i motorrom er jeg slipper mye skjøteledninger og at det ikke skal plage andre båtfolk når det kjører. lydnivået på dette er 87db så det bråker ikke mye,men nok til at det kan være til plage for andre ved ett par timers kjøring i en stille havn. har også vurdert en ekstra lyddemper på eksosen for å få ned lyden av denne. Noen som har montert no slikt som dette før og har noen tips/råd til åssen det burde gjøres? Mvh Hansi_ Sitér dette innlegget Link to post
Bernt79 Svart 24.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2012 Denne tåden henger jeg meg på. Har lyst å lage noe liknende sjøl Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 24.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2012 les tidligere innlegg om saken er ikke å annbefale https://baatplassen.no/i/topic/18028-plassering-av-diesel-luftvarmer-og-bensin-stroemaggregat/page__st__20 Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.