HulkHaugen Startet 24.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 24.Juni.2012 Har en sliten starter til en BMC 36HK motor, og har gitt den litt kjærlighet i dag. En detalj jeg er litt usikker på er bakenden på akslen. Der er en ring med to tapper på. Denne passer inn i en plast dings som består av to deler, knyttet sammen med to fjærer som presser dem ifra hverandere så den sitter i et spor. Bak den ligger også en skive, denne er litt avskåret, men ikke noe naturlig spor som gjør at denne skal sitte fast. Veldig vanskelig å forklare, så her er to bilder ;) Det jeg lurer på, er om dette skal rotere med motoren? Jeg forstår ikke helt konseptet med roterende plastikk på enden, men denne ringen med to tapper på enden av akslen henger fast. Mistenker at denne er rustet fast, men tør ikke gå hardt til verks før jeg er sikker.... Sitér dette innlegget Mvh Børre Link to post
Forøysund Svart 24.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2012 Dette ser ut som et system som skal sørge for at starteren får inngrep før den roterer, for å skåne tennene på startkransen. Plastdelene skal derfor stå i ro i bakgavlen slik de gjør. Fjærene er nok bare for å lage friksjon mot gavlen så ringen ikke skal rotere. Og plastikken ser jo ikke slitt ut, så den kan du bare la stå i fred der den er. Sitér dette innlegget Link to post
HulkHaugen Svart 24.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2012 Makes sense :) Men den plastbiten er litt sprukket, så jeg får prøve å få tak i en ny en tenker jeg... Sitér dette innlegget Mvh Børre Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.