Jump to content

Spørsmål ang. BMC Starter

HulkHaugen

Recommended Posts

Har en sliten starter til en BMC 36HK motor, og har gitt den litt kjærlighet i dag. En detalj jeg er litt usikker på er bakenden på akslen. Der er en ring med to tapper på. Denne passer inn i en plast dings som består av to deler, knyttet sammen med to fjærer som presser dem ifra hverandere så den sitter i et spor. Bak den ligger også en skive, denne er litt avskåret, men ikke noe naturlig spor som gjør at denne skal sitte fast. Veldig vanskelig å forklare, så her er to bilder ;)

img20120624162747.jpg

img20120624162758.jpg

Det jeg lurer på, er om dette skal rotere med motoren? Jeg forstår ikke helt konseptet med roterende plastikk på enden, men denne ringen med to tapper på enden av akslen henger fast. Mistenker at denne er rustet fast, men tør ikke gå hardt til verks før jeg er sikker....

Mvh Børre

Dette ser ut som et system som skal sørge for at starteren får inngrep før den roterer, for å skåne tennene på startkransen. Plastdelene skal derfor stå i ro i bakgavlen slik de gjør. Fjærene er nok bare for å lage friksjon mot gavlen så ringen ikke skal rotere. Og plastikken ser jo ikke slitt ut, så den kan du bare la stå i fred der den er.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...