Jump to content

ny artikkel om politi på sjøen

andersb

Recommended Posts

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10066387

Enda en artikkel, nok en gang om lite politi, men stemmer det? min erfaring er *helt* motsatt, klarer jo knapt kjøre i indre oslofjord uten å se de i en av båtene sine

Jeg har møtt politibåtene i oslo/bærum over 20 ganger i år, foreløpig snakket med de 0 (kjører alltid med vest, har sikkert litt å si)

Er folk blinde når de kjører? politiet har jo absolutt tilstedeværelse!

Kan vel kanskje svare litt på det, politiet lå i 5 knop sonen mellom kalvøya/middagsbukta ruta, og overaskende mange ble tatt for å kjøre fort der, selv om de lå midt i, og var synlige.

Det er trist at det må politi til for at båtførere skal holde seg til loven... Egentlig burde det være helt unødvendig å bruke ressurser på slikt, om folk bare vet å oppføre seg og følge de lovpålagte regler som gjelder.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Finnes 3 røde, 2 bensin, 1 diesel, så det var jo overhengende stor fare for at det var meg, men var faktisk ikke det, kjenner de 2 andre eierne forsåvidt også da vi er "liten klubb" ;)

Får sende sms runde og høre hvem det var :p

jeg er VELDIG veldig flink på 5 knop soner uten bølger, men 15 knop sonene kan diskuteres.

Ordningen i Tønsberg med å kjøpe ny politibåt til rett under 2 mill, og så ikke ha midler igjen til å drifte den, er enda bedre.

Mindre politi, mer fart!

Har vært en hel del ute i år, og ikke sett politibåten stort, kun alle de som bryter de ovennevnte fartsgrensene daglig og holder full gass overalt, blant annet skjærgårdstjenesten som kjører som de har stjålet både båt og bensin.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...