Ole-Jacob Startet 29.Januar.2005 Link til dette innlegget Startet 29.Januar.2005 Bær over med meg, men jeg synes dette blir litt for dumt! Her får man er morsom mulighet til å velge tidenes norske motorbåt - jeg trodde dette skulle bli meget spennende å følge. I stedet ender vi opp med en folkebåtkåring. Nidelv 24 eller Saga 27 er ikke eksempler på historiens beste mototbåter. Fra Fjords glansperiode er 24 Weekender nevnt. Hva med Fjord 34, Fjord 38, 30 Diplomat, 30 Weekender? Alle ekstravagante båter fra en periode hvor Fjord var en verdenspionér. Draco? Selv om 1700 er nevnt skulle jo ikke dette ekskludere andre modeller fra samme verft? Draco 3000 Sunbridge, 2400 Styling.. Windy er representert med en båt. I løpet av 35 år har Windy i følge denne nominasjonen altså klart å lage én båt som muligens er en like god båt som Nidelv 24 eller Saga 27? Pussig forøvrig at Windy fortsatt er den eneste norske båtprodusenten som utenladske kunder intereserer seg for... Hvis alle skal stemme på sin egen båt uten snev av objektive kriterier så er min menig at dette ikke blir en kåring av tidenes beste norske motorbåt. Støtter meg heller da til et annet medlems forslag om å lese salgstall. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 29.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2005 I stedet ender vi opp med en folkebåtkåring. Der nettopp folkebåtkåring ala "hvilken båt har gledet flest Normenn opp gjennom tidene" jeg mener denne avstemningen dreier seg om. Skulle man foretatt en objektiv vurdering av hviken båt som er best ville det blitt en umulig jobb for de aller fleste. Det ville krevd inngående detaljkjennskap og erfaring med hver eneste båt som er nevnt, samt en klasifisering ifht bruksområde, best til hva osv. At Saga 27 og nidelv 24 ligger godt an finner jeg derfor helt naturlig. Sitér dette innlegget Link to post
Ole-Jacob Svart 29.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2005 Skulle man foretatt en objektiv vurdering av hviken båt som er best ville det blitt en umulig jobb for de aller fleste. Det ville krevd inngående detaljkjennskap og erfaring med hver eneste båt som er nevnt, samt en klasifisering ifht bruksområde, best til hva osv. <{POST_SNAPBACK}> 100% obkektivitet er ikke det jeg etterlyser. Masse følelser, men et snev av objektivitet.. Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret4 Svart 29.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2005 (redigert) Bær over med meg, men jeg synes dette blir litt for dumt! Her får man er morsom mulighet til å velge tidenes norske motorbåt - jeg trodde dette skulle bli meget spennende å følge. I stedet ender vi opp med en folkebåtkåring. Nidelv 24 eller Saga 27 er ikke eksempler på historiens beste mototbåter. Fra Fjords glansperiode er 24 Weekender nevnt. Hva med Fjord 34, Fjord 38, 30 Diplomat, 30 Weekender? Alle ekstravagante båter fra en periode hvor Fjord var en verdenspionér. Draco? Selv om 1700 er nevnt skulle jo ikke dette ekskludere andre modeller fra samme verft? Draco 3000 Sunbridge, 2400 Styling.. Windy er representert med en båt. I løpet av 35 år har Windy i følge denne nominasjonen altså klart å lage én båt som muligens er en like god båt som Nidelv 24 eller Saga 27? Pussig forøvrig at Windy fortsatt er den eneste norske båtprodusenten som utenladske kunder intereserer seg for... Hvis alle skal stemme på sin egen båt uten snev av objektive kriterier så er min menig at dette ikke blir en kåring av tidenes beste norske motorbåt. Støtter meg heller da til et annet medlems forslag om å lese salgstall. <{POST_SNAPBACK}> skal en velge tidenes norske motorbåt sier det seg selv at det må bli en båt som er solgt i stort antall og som har gledet det norske folk over flere tiår.etter min mening blir det derfor like dumt å kåre en båt som eventuelt bare har bestått noen få år. har selv vært ombord i en av de du nevner, og den oppførte seg som en "kork" i sjøen, eller flytende campingvogn........(ps: det siste var en spøk) med vennlig Redigert 29.Januar.2005 av firefighter (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ole-Jacob Svart 29.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2005 har selv vært ombord i en av de du nevner, og den oppførte seg som en "kork" i sjøen, eller flytende campingvogn........(ps: det siste var en spøk) med vennlig <{POST_SNAPBACK}> Hvilken sikter du til? Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret4 Svart 29.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2005 nei, du... den får du ikke lurt ut av m. ønsker ikke å såre noen.... Sitér dette innlegget Link to post
Ole-Jacob Svart 29.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2005 he, he.. Leste forøvrig Vi båtägares kåring av tidenes motorbåt for en måned siden - Dette er var noe mer staslig enn det vi diskuterer nå. Føler at vi står litt med nisselua i hånda når vi kårer Nidelv 24 og Saga 27 til tidenes vinner. Litt pussig i og med at svenskene ser til norske motorbåter som "norskt kvalitetsbygge.." Da er det ikke sniper rundt 8 meter de sikter til. Likevel; ikke misforstå meg rett - Jeg har ingen vendetta mot Nidelv og Saga, tvert i mot - dette er fine og typisk norske båter. Men heller ikke noe mer! Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 29.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2005 Og hva for en båt ble kåret av svenskene da? Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Ole-Jacob Svart 29.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2005 (redigert) Og hva for en båt ble kåret av svenskene da? <{POST_SNAPBACK}> Riva, Bertram 28 (Fly) og Storö 34 - ikke sikker på rekkefølge. Fjord 24 Weekeneder og Windy 22 var selvsagt også med. Foruten Draco 2500 Twincab, men også Smuggler 28 (den er norsk er den ikke?). Ikke helt sikker på rekkerfølgene, ettersom de hadde forskjellige kåringer; vikitigste og peneste osv.. Redigert 29.Januar.2005 av Ole-Jacob (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 30.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2005 Takk for opplysning Ole-Jacob! Noen liker mora og noen liker dattera, gifte ble de begge , sa min gamle far. Sikkert fine båter, kanskje noe skjeldne på våre kanter? Noen som har bilder? ( Skal sjekke EFDB !) mvh Jan S Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.