Lars H. Svart 1.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2005 Gir kanskje begrepet "blow-job" en helt ny mening.. ? Suzuki <{POST_SNAPBACK}> Håper ikke "suget" blir for sterkt, det er da kvern nedi skålen? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tine IV Svart 1.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2005 (redigert) Bare sånn for og nevne min erfaring . Jeg hadde pumpe dass noen mnd i båten , funka kjempe bra etter at jeg smurte det opp men dere veit damer krever litt mere komfort .Kjøpte helstøpt TMC dass med svær kvern og det hele . Det er mega bra det , er bare og trykke på knappen , men tenk strøm når du skal sette inn en ny dass har 2 x 110 amp batterier , men det blir dempa belysning hos meg når jeg trykker på knappen og bråker det ,nja bråker vel litt vel . Men enkelt er det da . Valget er fritt PS: Koster vel bare rundt 1800- hos Maritim nå Tine II Redigert 1.Februar.2005 av TINE II (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Lars H. Svart 1.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2005 . . . men tenk strøm når du skal sette inn en ny dass har 2 x 110 amp batterier , men det blir dempa belysning hos meg når jeg trykker på knappen <{POST_SNAPBACK}> At lyset dimmes betyr bare at strøm til lys og dass går på samme kabel et stykke, og at kabelen er for tynn, eller at batteriet synger på siste verset. Spenningen over batteripolene skal ikke droppe nevneværdig ved et strømtrekk på 10 - 20amp. Og ikke tapper det batteriet noe særlig heller. En spyling på 5sek. (og det er lenge) forbruker ikke mer enn rundt 0,02Ah. Du må "trekke i snoren" 50 ganger før du har forbrukt 1Ah! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tine IV Svart 1.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2005 At lyset dimmes betyr bare at strøm til lys og dass går på samme kabel et stykke, og at kabelen er for tynn, eller at batteriet synger på siste verset. Spenningen over batteripolene skal ikke droppe nevneværdig ved et strømtrekk på 10 - 20amp. Og ikke tapper det batteriet noe særlig heller. En spyling på 5sek. (og det er lenge) forbruker ikke mer enn rundt 0,02Ah. Du må "trekke i snoren" 50 ganger før du har forbrukt 1Ah! Lars H. <{POST_SNAPBACK}> Dassen er kobblet rett på batteriet med stor nok kabel mener jeg da og kort vei 1,5 meter ca, men kan jo prøve enda tykkere kabel da .Batteriene var nye i sommer . Men jeg har jo et strøm problem , er rimelig tomt for strøm etter en natt . Men med stereoannlegg ,forsterkere og basser + litt lys og gammelt kjøleskap så er det kansje ikke mer og vente . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
KOB Svart 1.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2005 Men jeg har jo et strøm problem , er rimelig tomt for strøm etter en natt . Men med stereoannlegg ,forsterkere og basser + litt lys og gammelt kjøleskap så er det kansje ikke mer og vente . Tine II <{POST_SNAPBACK}> Jeg tror nok du har et strømproblem. Med et mulig forbehold for hva kjøleskapet trekker skal du med din batteribank etter mine erfaringer ikke være rimelig tom for strøm etter en natt. Er du sikker på at det ikke er noe som "stjeler" strømmen din? Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Tine IV Svart 1.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2005 . Er du sikker på at det ikke er noe som "stjeler" strømmen din? <{POST_SNAPBACK}> Jada det eneste jeg er sikker på er at jeg ikke er sikker . Klart det er feil et sted , men en ting til også som er sikkert er jo det at stereoannlegg med en 600 watts forsterker ,en subbwoffer ,gammelt kjøleskap og kansje litt tv (nytt tv) så bruker man jo litt da .Men har også kjøpt nye batterier 2x 110 amp . Så at det er feil et sted tviler jeg ikke på .Er vel som mange andre gammle båter ,kaos i strømsystemet ,har klippet av mange meter kabel med og uten strøm i som ikke gikk til noen ting og er vel langt igjen til målet . Men sporer litt av denna tråden, men går vel bra håper jeg . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Lars H. Svart 1.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2005 Dassen er kobblet rett på batteriet med stor nok kabel mener jeg da og kort vei 1,5 meter ca <{POST_SNAPBACK}> Og gjelder dette for minuskabelen også, - fort å glemme å tenke på den. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Seiler Svart 1.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2005 God ide! Jeg har en sønn som jeg har slitt gjennom til elektronikkingeniør. Ny dass står ute i kjelleren. Nå skal Hulda ha igjen for investeringen. Om dassen bråker som en steinknuser er uvesentilg. Damer som ikke trykker- eller holder knappen inne en halvtime, ser jeg som et mulig fremtidig problem. Maskindass kjøpte jeg også av grunn som nevnt over. Jeg har staket for mange meter med dritt. Ett trykk og problemet er løst er tingen. <{POST_SNAPBACK}> Hei Hulda. Når det gjelder elektronikken. Så bruker jeg noe jeg kjøpet på Biltema. En sån der som du kan koble til kupe lyset for at det skal lyse når du har lukket døren. Den hadde en innkoblings tid på ca. 15 sek., men du kan åpne den og bytte den elektrolytten som sitter på enden av korte. Satt inn en med halve verdien. Denne elektronikken styrer et dobbelt rele som går til kverna. Grunnen til dobbelt releet er for at det ikke skal gå noe krypstrømmer via toalettet og til gjennomføringene (best å gardere seg). Hvis du trenger en, kan jeg kjøpe den for deg, men låver ikke noe før ut i mars, personlig overlevert selfølgelig. Sitér dette innlegget Link to post
Brumle Svart 1.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2005 Denne elektronikken styrer et dobbelt rele som går til kverna. Dobbelt rele, hvor kjøper du det, Biltema? Skulle hatt tak i et par stk. Sitér dette innlegget Link to post
Seiler Svart 1.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2005 (redigert) Denne elektronikken styrer et dobbelt rele som går til kverna. Dobbelt rele, hvor kjøper du det, Biltema? Skulle hatt tak i et par stk. <{POST_SNAPBACK}> Kjøpte det også på Biltema. Mener å huske at den tåler ca. 25-30 AT. Koster ca. 50,- Redigert 1.Februar.2005 av Seiler (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.