Jump to content

Forskjell på 3 blad og 4 blad propell ved samme dia og stigning

Birchwood 320

Recommended Posts

Eg har 2 forskjellige propps i dag. Med forskjellig blad areal . Og finner ikke en lik den som er rett. Eg får for høgt turtall på den ene maskina pga feil propp.

Da eg har et tilbud om to like propellere til en god pris så derfor vurderer eg dette. Maskinene er lett å skru opp litt om nødvendig.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Er jo litt det eg håper på.. Eg oppdaget først i år at ene propellen var vesentlig mindre blad areal en den andre. Begge har 19x20 mål. Og det har 4 bladerene også. 19x20 tommer..

Om eg må gi på med litt mer diesel på pumpa gjer ikkje da noko. Eg har forkjøler (ikke intercooler) på motorene.. Og det er tatt ut 150 hk. Etter dei som har peiling så skal det gå greit å skru opp til 180 eller til eg har rett turtall med nye propellere..

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Det finnes foringer som kan brukes mellom aksling og propell når du har tommer på aksling og mm mål på propell. Jeg har det på den ene akslingen min, og det har ihvertfall funket i de årene jeg har hatt båten. Propellen sitter godt.

Propellforing 1:10 kon opp til 60mm (oppgi mål)

Foringer lagerføres i ISO størrelser. Andre dimensjoner kan produseres på bestilling. Oppgi nøyaktige mål.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...