Jump to content

Holder/stang til vimpelen

Avmønstret4

Recommended Posts

Jeg har bestilt en båtplassen vimpel, men finner ikke noe sted på lanternemasta å feste den.

Har ikke hatt noe vimpel på mine tidligere båter og lurer derfor på om noen vet om hvor en kan få tak i disse stengene j mener å ha sett brukt til dette formålet.

eller er det andre måter å feste den på? :confused:

mulig j har sovet i timen :sleep:

får nevne at det er en scand classic j har.

:flag:

med vennlig

Redigert av firefighter (see edit history)

den var jo lekker hannah.2!

men synes vel kanskje ikke at den passer på min enkle sorte lanternemast, men j tror j har funnet et par mulig løsninger etter å ha spionert litt i båthavna idag.

-man tager en radioantenne i sort glassfiber eller stål, og kutter den så ned til passende lengde og montere på lanternemasten.

-eller man tager det man haver, en sykkel-eike f.eks og retter den ut og montere.

men j tror j kjøper en billig radioantenne, så kommer nok vimpelen til sin rett :yesnod:

håper dette med vimpelen kan være en grei måte å komme i kontakt med andre brukere på båtplassen.no, in "nature"........ :cheers:

med vennlig

Redigert av firefighter (see edit history)

Jeg har hatt en vimpel festet til 2 forskjellige antennepisker av stål. Begge har knekt tvers av etter en tid. Virker som om de ikke tåler den ekstra belastningen en vimpel gir. Holdt på å miste Baatplassenvimpelen min nå i høst :eek: på grunn av brudd. Heldigvis hadde jeg festet linen i lanternemasten i tillegg, så alt bare hang og slang.

Mulig det er bedre med pisk i glassfiber. Kanskje den tåler vibrasjonene vimpelen skaper. Det gjør i hvertfall ikke stål.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...