Jump to content

Bør vi spyle båten etter hver tur?

ezach

Recommended Posts

Det er vel for å fjerne salt, da saltet ødelegger det meste med litt tid. Jeg spyler ofte kjapt over båten etter en tur.. Dessverre gjorde ikke forrige eier det, så alle glidelåsene i puter osv er helt oppspist av salt.. Så er båten mye finere uten det saltbelegget neste dag;)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Det er like nødvendig å spyle båten etter hver tur som det er å spyle bilen etter hver tur, så enkelt er det.

Biler å båter som blir stelt i tide og utide har en tendens til å holde seg godt.

Jeg spyler over litt her og der når jeg fyller vanntanken, ellers tar jeg det når jeg synes det trengs.

red. hehe, jeg har litt stor vanntank forresten.

Redigert av free (see edit history)

Vi har båten i håp om å få oppleve litt sol i tillegg til det salte vannet, men disse to faktorene er vel samtidig en båts verste fiender så litt skylling med ferskvann er neppe skadelig, sågar fornuftig. Å stelle med båten er vel også for mange av oss stort sett bare kos mens for andre er det noe herk, plunder og plage. Vi er alle forskjellige, men jeg vet hvem jeg vil kjøpe en brukt båt av!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Jeg bruker båten så og si hver eneste dag fra mars til november og det kunne ikke falle meg inn å bruke tid hver eneste dag på å vanne båten.

At andre velger å bruke alt fra 5 minutter til en halv time på dette etter hver tur, føler jeg er deres sak og føler ingen trang til å gjøre det samme.

Det hender jo at jeg vasker båten, men slettes ikke så ofte som mange av de som kun bruker båten i helger med flott vær.

RSL

(født lat)

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Burde nok, men når tiden er en knapphetsressurs blir det dessverre til at spyling av båten etter bruk blir nedprioritert i forhold til andre og triveligere gjøremål, som å drøye helgeturen så lenge som mulig..

Ligger jeg i gjestehavn en lørdag eller søndag og har god tid, blir det ofte litt vask og stell, men da er det mer en del av kosen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...