Jump to content

Volvo 280 drev, kone med festeskrue

Alicraft 19 med b20

Recommended Posts

Hei.

har kjøpt meg en ny propell.

i ettertid har jeg funnet ut at den nye er long hub og den gamle er short hub.

den konen jeg har, har ikke skruehull for å skrue fast til aksling,( brukte låseskive på gamle propellen)

Er det noen som har en slik kone å selge meg eller noen som vet om noen triks for å feste dette så propell ikke detter av?propell1.jpgpropell.jpg

Volvo Penta anbefaler faktisk å bore og gjenge opp i senter av propellakselen slik det er på nyere modeller ved overgang til kon med senterbolt.

Konet, bolten, linekutteren osv. skal fortsatt være å få fra Volvo dersom ingen har dette liggende brukt, men det koster nok fort rett over en båtlapp for et komplett sett, og bare konet er vel 6-700,- hvis ikke jeg husker feil.

Jeg har kanskje et slikt kon med hull for senterbolt å selge. Er det hull for senterbolt på akslingen eller må du borre og gjenge slik adeneo nevner?("dårlig skjerm" på lapptoppen gjør det vanskelig å se detaljer på enkelte bilder)

Send meg en pm hvis det er av interesse :smiley: Jeg må uansett vente til over helga før jeg vet sikkert...

Hvilken propell & størrelse er det du har kjøpt? Må muligens ha større selv :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...