Alicraft 19 med b20 Startet 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 27.Juni.2012 Hei. har kjøpt meg en ny propell. i ettertid har jeg funnet ut at den nye er long hub og den gamle er short hub. den konen jeg har, har ikke skruehull for å skrue fast til aksling,( brukte låseskive på gamle propellen) Er det noen som har en slik kone å selge meg eller noen som vet om noen triks for å feste dette så propell ikke detter av? Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Hvis det er solas propel, får du kjøpt tilpasset kon, der du har kjøpt propellen Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
adeneo Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Volvo Penta anbefaler faktisk å bore og gjenge opp i senter av propellakselen slik det er på nyere modeller ved overgang til kon med senterbolt. Konet, bolten, linekutteren osv. skal fortsatt være å få fra Volvo dersom ingen har dette liggende brukt, men det koster nok fort rett over en båtlapp for et komplett sett, og bare konet er vel 6-700,- hvis ikke jeg husker feil. Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Jeg har kanskje et slikt kon med hull for senterbolt å selge. Er det hull for senterbolt på akslingen eller må du borre og gjenge slik adeneo nevner?("dårlig skjerm" på lapptoppen gjør det vanskelig å se detaljer på enkelte bilder) Send meg en pm hvis det er av interesse Jeg må uansett vente til over helga før jeg vet sikkert... Hvilken propell & størrelse er det du har kjøpt? Må muligens ha større selv Sitér dette innlegget Link to post
Alicraft 19 med b20 Svart 28.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2012 det er ikke hull med gjenger på min aksling. d går kanskje å bore hull på konet også? Men har du et kon liggende er jeg interressert. Dette er en solas propell. 3x14.5x21 Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 28.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2012 Kan se over helgen, så snakkes vi da :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.