Jump to content

Oljekjøler VP40

Bonita

Recommended Posts

Heisann!

Har hatt en Fjord 24W i 4 år, og den fungerer ok med unntak av motor. Denne er av den mariniserte typn og fungerer greit med en til to personer ombord og maks 150 liter diesel. Belastes den utover dette stiger temperaturen over 90 gr ved 3400 omdr.

Det ser ikke ut til at den har oljekjøling og jeg lurer på om ettermontering av slikt vil gi lavere temperatur ved belastning. Er også usikker på hvilke løsninger som er best egnet på denne motoren. Som dere ser på bildet bør også filterhus endres slik at filteret blir liggende.

Råd og synspunkt på dette mottas med takk

https://baatplassen.no/bildearkiv/3/3292/Oljefilter.gif

-Bonita på Nordmøre,(Aure)

Heisann!

Har hatt en Fjord 24W i 4 år, og den fungerer ok med unntak av motor. Denne er av den mariniserte typn og fungerer greit med en til to personer ombord og maks 150 liter diesel. Belastes den utover dette stiger temperaturen over 90 gr ved 3400 omdr.

Det ser ikke ut til at den har oljekjøling og jeg lurer på om ettermontering av slikt vil gi lavere temperatur ved belastning. Er også usikker på hvilke løsninger som er best egnet på denne motoren. Som dere ser på bildet bør også filterhus endres slik at filteret blir liggende.

Råd og synspunkt på dette mottas med takk

https://baatplassen.no/bildearkiv/3/3292/Oljefilter.gif

-Bonita på Nordmøre,(Aure)

<{POST_SNAPBACK}>

Har jo problemer med kjøling selv.. Er sjøvannspumpa god/stor nok?? Eg må sette inn vanninntak i bunn for å få nok vann til motor..

En båt vi hadde en gang (Coronet 24) med volvo bensin ble kjøleinntaket på drevet tett av skjell og groe.. Noe å sjekke..

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...