Enzo Startet 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 27.Juni.2012 Jeg har AIS klasse B transponder ombord og ser vanligvis båter 10-20mil borte i beste fall, antennen er ca 5meter over vannet. Se vedlagte bilde av plotteren, den båten som er lengst bort er 364mil borte, hvordan er det mulig ? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Høytrykk? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Repeater på land? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Enzo Svart 27.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 (redigert) Har seilt i området en stund nå og plutselig så får jeg inn såpass mye båter, vi hadde f.eks mallorca foran oss og menorca ligger i le bak mallorca men jeg ser båtene der allikevel. Båter ved kysten av tunisia ser jeg også, synes det er merkelig. Båter nesten i marokko også, mens når vi seilte i det området så så jeg ikke annet enn de aller nærmeste Redigert 27.Juni.2012 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grindøy Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 Atmosfærisk kanalisering av VHF frekvensen, i følge disse kartene her skal de visst være gode forhold for det. http://www.dxinfocentre.com/tropo_eur.html#hour6 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.