Viksund Bravo Startet 29.Januar.2005 Del på Facebook Startet 29.Januar.2005 Har skaffet meg en bærbar PC, og tenkte den måtte være grei å ha i båten til sommeren! Kan jeg komme meg på nett ved hjelp av mobilen! Har en Nokia 6610 med infrarød port, har også infrarød port på PC. Hvordan gjør jeg dette?? Tenkte også å bruke den som kartplotter.... Hva slags kart er best langs sørlandskysten, og hva koster dette? Takk for svar! mvh Christian Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Bitteliten Svart 29.Januar.2005 Del på Facebook Svart 29.Januar.2005 Har skaffet meg en bærbar PC, og tenkte den måtte være grei å ha i båten til sommeren! Kan jeg komme meg på nett ved hjelp av mobilen! Har en Nokia 6610 med infrarød port, har også infrarød port på PC. Hvordan gjør jeg dette?? <{POST_SNAPBACK}> Om jeg husker rett må du installere Nokia PC Suite på PC'en din. IR må aktiveres på mobilen. Så setter du opp en ekstern tilkobling der du fra PC'en får mobilen til å ringe opp din internettleverandør for å sette opp en linje. Nokia PC Suite tror jeg følger med mobilen - eller så kan du kanskje laste det ned fra nokia.com. Merk at det går vanlig takst på mobilen når du kobler deg opp. Jeg kjører GPRS oppkobling - og det er billigere i drift. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 29.Januar.2005 Del på Facebook Svart 29.Januar.2005 Om jeg husker rett må du installere Nokia PC Suite på PC'en din. IR må aktiveres på mobilen. Så setter du opp en ekstern tilkobling der du fra PC'en får mobilen til å ringe opp din internettleverandør for å sette opp en linje. Nokia PC Suite tror jeg følger med mobilen - eller så kan du kanskje laste det ned fra nokia.com. Merk at det går vanlig takst på mobilen når du kobler deg opp. Jeg kjører GPRS oppkobling - og det er billigere i drift. <{POST_SNAPBACK}> Jeg kjører også GPRS på min pc via jobben. Hadde Nokia sin før,men har fått Ericson nå, mer stabil. Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 29.Januar.2005 Del på Facebook Svart 29.Januar.2005 Om jeg husker rett må du installere Nokia PC Suite på PC'en din. IR må aktiveres på mobilen. Så setter du opp en ekstern tilkobling der du fra PC'en får mobilen til å ringe opp din internettleverandør for å sette opp en linje. Nokia PC Suite tror jeg følger med mobilen - eller så kan du kanskje laste det ned fra nokia.com. Merk at det går vanlig takst på mobilen når du kobler deg opp. Jeg kjører GPRS oppkobling - og det er billigere i drift. <{POST_SNAPBACK}> Men du må ha god tid og god tolmodighet. For dette . Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
LALUNA II Svart 29.Januar.2005 Del på Facebook Svart 29.Januar.2005 Men du må ha god tid og god tolmodighet. For dette . <{POST_SNAPBACK}> har brukt Nokia 6610 med GPRS via IR er slettes ingen treg forbindelse dette men kan jo ikke sammenlignes med ADSL ...men hastigheten er bra den forholdene tatt i betrakning... Man trenger ikke Nokia Pc-Suite for dette ... bare å hente Wap instillingene fra levrandøren din og det funker helt utmerket ....har du problemer ringer du bare levrandøren din og de hjelper gjerne med opsett og innstillinger Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Seastar Svart 29.Januar.2005 Del på Facebook Svart 29.Januar.2005 Jeg bruker dette selv med infrarød overføring. Bruker Netcom- abbonement og selvfølgelig ikke annet enn GPRS. De leverer også et gratis program som får opp farten ganske mye (Netcom Data Akselerator 2.0) , så denne løsningen fungerer bare helt topp for meg. Kan stå oppe hele tiden, og betaler kun for den datamengde jeg laster ned..........., og som sagt farta er upåklagelig med bruk av dette spesialprogrammet. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 30.Januar.2005 Del på Facebook Svart 30.Januar.2005 Her kan du lese litt mere hva som skal til for å komme seg på nett med bærbar PC og mobiltelefon. Mye er allerede nevnt over, men her har du NetCom sin spesifikasjon. Antar at Telenor og andre nettleverandører har tilsvarende oppsett. Link: http://netcom.no/DittAbo/tradlosinternett.html Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Viksund Bravo Svart 30.Januar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar.2005 Takk for gode tips! Ser ut til at jeg kommer på nett i båten også! mvh Christian Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.