runes Startet 28.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 28.Juni.2012 (redigert) Hadde en så postiv opplevelse i dag at jeg bestemte meg for å lage en tråd om hyggelige havnesjefer. Denne tråden er en tribute til alle hyggelige havnesjefer der ute! Skal ta med kollegaer på seiltur i dag og kom på at jeg trengte et sted å ligge på dagtid slik at jeg kunne seile inn båten på morgenen og dra rett fra Skøyen (Oslo) etter arbeidstid. Ringte til Oslo Motorbåtforening dagen før og spurte om de hadde noen ledige plasser. Fikk beskjed om å ringe tilbake mellom 17 og 18 for da hadde han bedre oversikt. Glemte selvfølgelig dette og kom på forglemmelsen kl 22:15 på kvelden...... Var frekk nok til å ringe havnesjefen den kvelden og der var det bare smil og null problem: fikk noen alternative plasser å ligge på og han kunne reise ned i havna for å møte meg kl 9 dagen etter (han hadde egentlig andre planer). Ble i dag møtt på brygga av en hyggelig havnesjef som ga meg nøkkelkort som jeg kunne levere når jeg skulle ut i ettermiddag. Penger og sånt var ikke så farlig ettersom det bare var noen timer det var snakk om....... KUDOS til Oslo Motorbåtforening og deres havnesjef! Redigert 28.Juni.2012 av runes (see edit history) Sitér dette innlegget Nesten nye papirkart til salgs syirie.wordpress.com Link to post
Molan Svart 28.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2012 Blir litt glad når jeg leser dette, fint at du setter fokus på de som er hyggelige og hjelpsomme! Sitér dette innlegget Link to post
Rotax Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 Hmmm, mistanke om at dette blir en kort tråd. Får håpe mine ord blir gjort til skamme... Sitér dette innlegget Link to post
abro Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 (redigert) Hyggelig å lese ros her inne. Æres de som æres bør. Selv har jeg bare positive erfaringer fra mine møter med havnesjefer (gjennom 20 år i fritidsbåt), men i særdeleshet Lura båtforenings serviceinnstilte havnesjefer har hjulpet meg flere ganger ved mangel på båtplass. Ikke en krone skal de ha for hjelpen, men stor takk er deres lønn. Slik er det nok for de fleste jeg har møtt på. Postivitet, fleksibilitet, takknemlighet og et smil hjelper oss båtfolk og andre i de fleste situasjoner. Med ønsker om en positiv og flott båtsommer! Anders Redigert 29.Juni.2012 av abro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 To jeg kommer på i farten: På Tonnes i Lurøy er det en pensjonist som suller og holder orden i havna. I ferietiden er han raskt på pletten for å hjelpe besøkende båter med å finne en plass. Vi blir alltid tatt godt i mot og får god informasjon om fasilitetene i havnen og i nærliggende område. Og ofte har han en god historie på lur. I Namsos Båtforening er det ikke en havnesjef/vert, men dette går på rundgang blant medlemmene. Også her blir alle praktiske forhold ordnet, og skal man ligge noen dager får man ofte tildelt en passende bås som er ledig. Vi har alltid blitt tatt godt i mot når vi har kommet hit. Og i motsatt ende av skalaen: I Brønnøysnd er strømopplegget i gjestehavnen underdimensjonert i forhold til antall båter som ligger der i ferietiden. Havnevesenet som driver gjestehavnen tar, etter min mening, en blodpris dersom man skal koble seg til strøm samtidig som man blir oppfordret til å bruke minst mulig strøm pga dårlig strømopplegg. Og dette medfører selvfølgelig problemer med at strømmen blir borte, og da er det ikke veldig trivelig med en havnevert som kjefter og smeller på "alle disse forbaskede båteierne som absolutt skal bruke så mye strøm." Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Marida Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 Nå vet ikke jeg om han er der lenger, men pensjonisten i Hunnebostrand var kjempehjelpsom sist vi var der nede. Må også nevne Leif på Edholmen som ordner for oss på best mulig måte. Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 Hmmm, mistanke om at dette blir en kort tråd. Får håpe mine ord blir gjort til skamme... Det ser ut til at du fikk rett! Prøver å løfte denne. Har også møtt mange hyggelige og hjelpsomme havneverter på mine turer. Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 Mine erfaringer med havnesjefen i Arendal er bare positive. Hyggelig og blid, men så har jeg ikke gjort noe galt der ennå.... Og heller ikke opplevd problemer med å få plass, Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 Jeg kaster meg på.. Vi var på båttur fra Hvaler til Kristiandsand i fjor. Han "Gandalf" på brygga i Tvedestrand tok ti'ern , men generelt alle nedover hele fortjener skryt. Hentet søppel i båter, informerte og var utrolig hjelpsomme uten å virke påtrengende. Vi trengte diesel på tur nedover og Ho frua i kiosken på ULA kom på 5 minutters varsel sent en kveld. Bra serivce !!! Sitér dette innlegget Link to post
bjornas Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 Det ser ut til at du fikk rett! Ja, eller så er forklaringen at det er så mye letter å irritere seg over ting man ikke er fornøyd med enn å glede seg over ting som er bra. Jeg legger inn et godt ord om "islendingen" på KNS (og hans kolleger). Han stilte opp så det holdt og utenfor arbeidstid da jeg hadde noen problemer med skuta i våres, og måtte heise den på land. Ditto i fjor. Honnør til dem! Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
egilwh Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 Må bare legge inn et godt ord for de sommerjobbende havnevaktene i den kommunale gjestehavna i Kragerø, veldig hyggelige og hjelpsomme. Også i Grimstad er det trivelige folk i havna. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
MajorAndy Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 Havnemesteren på øen Hven i Øresund står og modtager alle både på molen og råber "Velkommen til Hven!" Han anviser plads og er i det hele taget meget engageret. Og på Læsø (Vesterø) var han både meget venlig og i uniform! Det synes jeg der er stil over. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 I Flekkefjord fikk jeg gratis avis og ferske rundstykker levert på rekka av en hyggelig parkometer'maid' i fjor. Og det er attpåtil gratis havne leie der, så dette var ren service Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
:båt1 Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 det samme kan jeg ikke si om den jæ..... i Husøy båforening :cryin: :cryin: Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 Verten på Rossøhavn fortjener en plass her. Blid og hyggelig, ingen avgift, men han synes det er fint hvis vi handler litt i kafeen hans. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 (redigert) Hvorfor ha hyggelige havnesjefene når mange av baatplassens medlemmer er mest begeistret for ubetjente havner og for å putter betalingen i en boks/konvolutt ??? For øvrig er jeg absolutt tilhenger til de hyggelige havnesjefer ;)Og de vennligste har jeg truffet, nettopp i Danmark. Redigert 12.Juli.2012 av pettersand (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zandra Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 (redigert) Hyggelige havnesjefer får vi nok litt som vi fortjener... Med litt hyggelig prat først fikk vi rullet ut vannslange fra huset i den private havnen ved Volvoverkstedet i Haburgsund. En som kom litt etter meg fikk ikke, men dette var enkel psykolgi! Bosse som driver "New Port" ytterst om babord når du går inn i Smøgen kunne plutselig også skaffe plass til min venn med en Selene 53 (60fot). Så vi får nok de havnesjefene vi fortjener! Redigert 12.Juli.2012 av Zandra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 For noen få år siden seilte jeg fra Karmøy til Lyngdal og ringte havnesjefen (Arnt Linnan?) noen dager før avreise for å høre om mulig båtplass en liten uke. Han hadde ikke helt oversikten da men det skulle gå bra, bare å ringe opp igjen når jeg var på vei inn fjorden. Som sagt så gjort. Havnesjefen var da selv ute å fisket men det gikk bra, ba meg ringe opp igjen når jeg var 2 minutt unna så skulle han lose meg inn i en ledig bås. Jeg ringte opp en tredje gang og fikk detaljerte instruksjoner for å komme meg inn i en passende bås med 44 foteren min. Trivelig kar og positiv så det holdt hele tiden :-) Husnes Båthavn har også en mengde pensjonister som gjør sitt beste for å få båtfolket til å trives. Skal jeg dele ut litt pepper så må det være en større mengde cayenne til et kvinnfolk i Mølstrevåg som forlanger havneavgift fra folk som søker nødhavn og som har en kai som må entres med den aller største forsiktighet om en skal unngå skader på både båt og folk :-(( Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
runes Svart 12.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 Dropp kritikk, syting og klaging i denne tråden. Den handler KUN om hyggelige havnesjefer og deres kollegaer. Kan skryte av havnevärden på Gullholmen også. Han vinker deg inn og hjelper deg på plass og er hjelpsom ift hva det måtte være og slår av en hyggelig prat med de fleste. (dessuten skrøt han av båten min ... :) ) Sitér dette innlegget Nesten nye papirkart til salgs syirie.wordpress.com Link to post
Mariell Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 For øvrig er jeg absolutt tilhenger til de hyggelige havnesjefer ;)Og de vennligste har jeg truffet, nettopp i Danmark. De er noe for seg selv disse Danske havnefogdene. Bestemte og de vet hvordan de vil ha det. Men alt blir fortalt i en hyggelig tone med latter og smil Stress er ett totalt ukjent begrep. Desverre er det fler og fler havner som har begynt med automater også i Danmark. Automat for betaling av havneavgift og for å kjøpe kort til strøm og enkelte plasser også for vann, det siste syns jeg er noget unødvendig i en stor by Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
MajorAndy Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 Jeg støtter havnemesteren i Gullholmen. Han er fin, han også. Hvad med at vi laver årets Båtplassen-pris for den bedste havnechef? Og/eller en pris for den bedste gæstehavn? På linje med at vi har årets båtenthusiast? Sitér dette innlegget Link to post
bjornas Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 God idé - støtter den! Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
:båt1 Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 synes havnesjefen i vår havn, Nøtterøy Båtforening AS er en utrolig hyggelig kar, og gjør mye for at havna vår skal være en god havn! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 Jeg hørte at Lars på Gullholmen ikke var der lenger. Det var en av årets tristeste båtnyheter. Håper det er feil Sitér dette innlegget Link to post
runes Svart 12.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 Aner ikke hva han heter han på Gullholmen, han er lys og i 40 åra, pratsom og hyggelig. (han sitter 25 meter fra meg nå :) ) Sitér dette innlegget Nesten nye papirkart til salgs syirie.wordpress.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.