Jump to content

Wesling 16, ny 90 E-tec, lavere fart enn før?


Hetlevik

Recommended Posts

DF140 er samme motorkonstruksjon som DF115 (og den gamle DF90) men den veier noen kg mindre av en eller annen grunn, kanskje delvis fordi den har litt større sylinderdiameter/slagvolum, ikke vet jeg. (var litt rask og så ikke at ivar allerede hadde svart :smiley: )

Den yter ikke fullt ut 140 hk etter det jeg har lest. Men den er iallefall kjempelett til 2,1 liters 4T å være, men f.eks. E-tec 130 er nok bortimot like sprek, og 10 kg lettere.

 

Jeg var hårfint unna å kjøpe enten DF140 eller E-tec 130 til min Navette S540 siden den er godkjent for 140 hk (utrolig men sant) men budsjettet/fornuften sa stopp. Og i ettertid kanskje like greit, for fart over 45 knop er tryggest i litt større båt. Og Hondaen er 10-20 kg lettere, det er jo alltids en fordel...

Men hadde jo vært konge å cruise på behagelig turtall i 35 knop da.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...